Podcast: Irene de Bel over linda.nl

LINDA. werd 2,5 jaar geleden verkocht aan Talpa. In de tussentijd is er niet stilgezeten op de redactie. Vooral online is het merk enorm aan het innoveren.

Inmiddels zijn verschillende sites, zoals LINDA.nieuws en LINDA.tv samengevoegd in een groot digitaal platform, linda.nl.

Nieuwe positionering linda.nl

Irene de Bel, online hoofdredacteur van linda.nl, vertelt in deze podcast over welke uitdagingen er kwamen kijken bij het ontstaan van linda.nl. En over de nieuwe positionering van het platform, waar nieuws, lifestylecontent, video en aanbiedingen moeten strijden om de aandacht van de bezoekers.

Hoge mediadruk

Met 50, soms wel 60 berichten per dag heeft de redactie een enorme output. Is dat nodig om relevant te blijven? De Bel vertelt in deze podcast veel over de strategie achter Linda.nl

Meer verdienen aan digitale advertenties

LINDA. is een van de grootste magazinemerken in Nederland. Toch zit de groei en de toekomst van dit merk vooral in de online kanalen. Neem bijvoorbeeld de advertentie-inkomsten, waar digitaal inmiddels meer wordt verdiend dan in print. LINDA. heeft dit jaar het kantelpunt bereikt en De Bel vertelt over de kansen voor branded content en native advertising.

De eigen LINDA.Shop

Ook is de redactie van LINDA. druk in de weer met het ontwikkelen van producten voor de shop. Aan het eind van het jaar worden daar nieuw aanbiedingen toegevoegd, zoals een agenda, kalender en kleding.

Over Irene de Bel

Irene de Bel is van huis uit ingenieur. Ze maakte de overstap naar de journalistiek. Eerst als wetenschapsjournalist en later als innovator in de digitale journalistiek. Ze was betrokken bij de lancering van Dag, was hoofdredacteur van Opzij en lanceerde een platform voor internationale onderzoeksjournalistiek. Twee jaar geleden werd Irene de Bel online hoofdredacteur bij linda.nl.

Foto door: Lin Woldendorp

2024
#60: Bram Mullink over de nieuwe strategie van Quest
#59: Erwin Blom over Artificiële Intelligentie in de media

2023
#58: Debby Nobel en Denise Cornelisse over &C
#57: Karin Swerink over 20 jaar LINDA., de successen en de nieuwe koers
#56: Elger van der Wel over het veranderend medialandschap en het einde van de clickbait
#55: Edwin van Luit over Roularta en de lancering van een nieuwe all-you-can-read-app
#54: Jildou van der Bijl over haar afscheid bij LINDA.
#53: DPG Special Interest Media over nieuwe verdienmodellen

2022
#52: Helene van Santen over Margriet
#51: Carolien Vader en Jonas Nouwen over kanaalstrategie
#50: Laurens Vreekamp over AI in media en journalistiek
#49: Janice Deul over diversiteit en inclusie in media
#48: Marscha Krouwel over de strategie van Hearst

2021
#47: Peter Wiegman over Media in 2030
#46: Irene de Bel over linda.nl
#45: Podcast over nieuwsbrieven
#44: Jaap van Zessen over de digitale groei van het AD
#43: Saar Magazine op zoek naar nieuwe verdienmodellen
#42: Hoe blijf je als mediamerk relevant?
#41: Helene van Santen over Kek Mama

2020
#40: Arendo Joustra en Erwin van Luit over de toekomst van Elsevier
#39: Readly over de digitalisering van tijdschriften
#38: Tonie Broekhuijsen over Propaganda
#37: Eric Smit en Jan-Willem Sanders over het succes van Follow the Money
#36: Rinke Tjepkema over het September nummer van Vogue
#35: Helene Delhaas over de restyle van Margriet
#34: Piet Bakker over mediagedrag en nieuwsconsumptie
#33: Madeleijn van den Nieuwenhuizen over inclusiviteit in de media
#32: Jeremy Leslie over de liefde voor magazines
#31: Ward Wijndelts over de toekomst van Vrij Nederland

2019
#30: Edwin Reinerie over de doorstart van Winq
#29: Gert-Jaap Hoekman over Nu.nl
#28: Sterre van Leer over Psychologie Magazine
#27: Joan Lommen over 85 jaar Donald Duck
#26: Carolien Vader over haar nieuwe boek: Content Playbook
#25: Een podcast met Erwin van Luit over Elsevier en New Skool Media.

2018
#24: Een gesprek met Hoofdredacteur van het jaar Jossine Modderman.
#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.

2017
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.

2016
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.

0 replies on “Podcast: Irene de Bel over linda.nl”