Carolien Vader geeft geregeld lezingen en presentaties over het veranderende medialandschap en over de transitie van print media naar crossmediale media. Ook geeft ze presentaties en trainingen over het opzetten van een succesvolle content- en kanaalstrategie. Daarnaast begeleid ze brainstorms, verzorgt ze inspiratiesessies en is beschikbaar als dagvoorzitter.
Benieuwd naar het werk en de ervaring van Carolien Vader?
BEKIJK HIER HAAR PORTFOLIO(foto: Pepijn Leupen)
standaard presentaties
Carolien Vader heeft een aantal standaardpresentaties waarvoor ze geregeld wordt gevraagd. Ze gaan over de volgende onderwerpen of thema’s en duren gemiddeld tussen de 30 en 90 minuten. In combinatie met workshop-elementen of een brainstorm een halve dag. Op aanvraag kunnen ook andere onderwerpen worden aangeboden.
-
- Veranderende medialandschap
Sessie over trends en ontwikkelingen in het dynamische medialandschap. In deze presentatie aandacht voor de ontwikkeling van crossmedia en een toekomstverkenning voor de komende 5 jaar. - Redactionele workflow crossmedia
Sessie over de manier waarop redacties anders zijn gaan werken in een crossmediale workflow en de skills die daarbij komen kijken. - Content Atomisatie
De sessie gaat over het fenomeen content atomisatie, het gefaseerd publiceren van grote verhalen in kleinere delen (atomen). Het is de manier waarop content en online marketing zijn geïntegreerd in een workflow (mogelijk met brainstorm/workshop) - Native advertising
Sessie over de evolutie van adverteren van reclame tot programmetic ad buying, met een grote nadruk op native advertising en advies over hoe je dat inzet binnen de uitgeverij/redactie. - Facebook
In deze sessie krijgen deelnemers inzicht in het algoritme van Facebook en alle mogelijke tools voor uitgevers, inclusief adverteren en het targeten van specifieke doelgroepen. De lezing kan worden gecombineerd met een workshop waarin redactie werkt aan een plan voor meer engagement. - Google en SEO
In deze sessie leren deelnemers over de werking van Google en waaraan content moet voldoen om goed vindbaar te zijn. Deze sessie kan worden gecombineerd met een workshop: schrijven voor SEO
Ervaring als spreker
NUV Academy, Ledenvergadering NUV, Genootschap voor Hoofdredacteuren, Hoofdredacteurendag NUV, Digitale Denkweg COP, Magazine Media Café (voorheen Bladen in de Balie), Expeditie Bladenmaken, INCTformatie, NZW Business Bootcamp, Digital Content Marketing Congres, Customer Mediacongres, Mobile First, Facing Pages, Marketingdagen, Nationale Uitgeefdagen, Sanoma MediaParade.be, TEDxAmsterdam Partner Event, Think Festival Haagse Hogeschool.
Ervaring als docent
Hoge School Utrecht (journalistiek), Hoge School Leiden (relatiemedia), Fontys Tilburg (journalistiek), Academie voor Overheidscommunicatie en docent Lectric. Gastlessen op: Erasmus Hogeschool Brussel (Trendwatching), Universiteit van Amsterdam (Media) en Grazia opleiding voor Modejournalistiek.
Boek Carolien Vader als spreker
- Veranderende medialandschap