Podcast: Karin Swerink over 20 jaar LINDA., de successen en de nieuwe koers
byDe eerste LINDA. werd in september 2003 gelanceerd en het merk veroverde in een korte tijd een groot aandeel op de magazine markt. In…
De eerste LINDA. werd in september 2003 gelanceerd en het merk veroverde in een korte tijd een groot aandeel op de magazine markt. In…
Er staat uitgevers een spannende tijd te wachten. Het medialandschap is aan het verschuiven. De tijd dat je via social media zonder al te…
Het is inmiddels een jaar geleden dat de overname van New Skool media werd afgerond. CEO Erwin van Luit kijkt tevreden terug op de…
Jildou van der Bijl gaat LINDA. verlaten. Ruim 17 jaar lang was ze hoofdredacteur en creatief directeur van het merk. Onder leiding van Van…
DPG Media is druk met de ontwikkeling van een nieuwe commerciële strategie voor de zogeheten special interest merken. Dat zijn Ouders van NU, Autoweek,…
Margriet heeft begin november de Mercurs voor het beste Magazine Merk van het jaar gewonnen. In deze podcast vertelt hoofdredacteur Helene van Santen over…
Je hebt als uitgever tegenwoordig een keur aan kanalen om te kiezen. Maar welke kies je? En met welk doel? En hoe voorkom je…
Technologie verandert onze samenleving. Ook in de media en de journalistiek doen Artificiële intelligentie (AI) en Machine Learning hun intrede. Kunnen computers een deel…
Over diversiteit en inclusie in de media is al veel gezegd en geschreven. In de afgelopen vijf jaar is er heel veel veranderd in…
Marscha Krouwel nam 2 jaar geleden de leiding van Hearst Netherlands over van Luc van Os. In die tijd is er veel veranderd. Er…
Mediagedrag verandert voortdurend. In de afgelopen 20 jaar zijn oplages gedaald en advertentiebudgetten verschoven van traditionele mediakanalen naar digitale. Als we nog eens 10…
LINDA. werd 2,5 jaar geleden verkocht aan Talpa. In de tussentijd is er niet stilgezeten op de redactie. Vooral online is het merk enorm…