Dit jaar staat in het teken staat van AI, dat concludeert Erwin Blom, iedere keer als hij terugkeert van de internationale Tech conferentie South by South West (SXSW). Alleen trekt hij die conclusie al een aantal jaren op een rij. AI zit in de top van de hype cycle en steeds meer uitgevers passen de slimme tools toe.
In deze podcast praten Carolien Vader van Bladendokter en Erwin Blom van Fast Moving Targets over de manier waarop AI het werkveld in de media en journalistiek gaat veranderen. Verschillende tools komen ter sprake en de manier waarop je daar als mediamerk of -organisatie je voordeel mee kunt doen. Want een ding is zeker: AI zal het werk binnen uitgeverijen makkelijker kunnen maken. En uitgeverijen die AI slim toepassen hebben straks een streep voor in hun concurrentiepositie.
Erwin Blom is eigenaar van Fast Moving Targets, een bedrijf gespecialiseerd in media, technologie en innovatie. Hij onderzoekt trends en de manier waarop bedrijven en organisaties deze kunnen benutten. Dat deed hij onder andere voor de VPRO, de Volkskrant, Paradiso en NOC NSF. Hij is auteur van de zeer lezenswaardige nieuwsbrief: Handpicked AI, over nieuws en ontwikkelingen op het gebied van AI.