Quick scan tijdschriften

Quick scan

Benieuwd of jouw blad of mediamerk nog doel treft? Bladendokter organiseert voor bestaande bladen of online contentplatforms een quick scan. Op basis van enkele recente nummers en de online extensies wordt er een analyse gemaakt van de huidige inhoud en uitstraling. Ook wordt er gekeken naar de conceptformule, het bladritme, de art directie, de mediamix, de content- en kanaalstrategie, de vind- en bereikbaarheid en de communicatiebehoefte van de doelgroep. De quick scan gaat gepaard met een crossmediale analyse en een op maat gemaakt advies. In overleg wordt de analyse en het advies besproken met de redactie of verwerkt in een rapport.

Is jouw trukendoos nog up to date?

Goede bladenmakers bezitten een trukendoos. Hierin allerlei tools om een blad succesvoller te maken. Maar ook om in te springen op een veranderende lezer, die door het gebruik van computers, tablets en smartphones, steeds meer is gaan scannen. Is jouw blad daarop ingesteld? En hoe sluit de beeldtaal aan bij de doelstellingen van het blad? Is jouw blad wel goed ingesteld op de crossmediale verwachtingen van de doelgroep? En hoe ontvouwt een herkenbare contentstrategie zich over de verschillende kanalen?

De quick scan dient als een graadmeter voor uitgevers en hoofdredacteuren en kan naar gelang de uitslag een bevestiging zijn van de huidige strategie of een aanzet zijn voor een restyle of een herziend uitgeefplan. De quick scan is zowel voor publieks-, vak- als relatiemagazines.

Bekijk hier het gehele portfolio van Bladendokter.

Interesse?

Neem even contact op.

    NAAM

    EMAIL

    TELEFOON

    ONDERWERP

    BERICHT