Podcast: Erwin van Luit

Erwin van Luit is anderhalf jaar CEO van New Skool Media. De uitgever startte in 2014 met de overname van 17 special interest titels van Sanoma, en voegde de afgelopen jaren een aantal titels aan toe aan het portfolio, waaronder Elsevier, Beleggers Belangen en Columbus Travel. Na een herziening van het portfolio bestaat New Skool nu uit 18 titels, werken er 220 mensen en maakt het bedrijf ruim 50 miljoen omzet en omschrijft Van Luit de winst als : double digit Ebitda. Een success story. In de podcast ‘Komt een blad bij de Dokter’ praat Erwin van Luit met Carolien Vader over Elsevier, die net een restyle heeft ondergaan – en over de toekomst van New Skool Media.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Spotify

 

#27: Sterre van Leer over Psychologie Magazine
#26: Joan Lommen over 85 jaar Donald Duck
#26: Carolien Vader over haar nieuwe boek: Content Playbook
#25: Een podcast met Erwin van Luit over Elsevier en New Skool Media.
#24: Een gesprek met Hoofdredacteur van het jaar Jossine Modderman.
#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.