Content Playbook

Ga er maar aanstaan: in de wereld van information overload zoek jij als mediamaker of marketeer nog aandacht van het publiek. Dus je denkt na over een strategie, over doelgroepsegmenten, over inhoudelijke pijlers en de inzet van de juiste kanalen. Maar hoe doe je dat? En waar begin je? Met dit boek leer je in 10 stappen om een goede strategie of bladformule te maken, of het nu voor print, online of social media is. Content Playbook is de definitieve handleiding voor redacties en uitgevers.

Dit boek is voor iedereen die een mediamerk wil beginnen, of op de redactie van een bestaand (online) magazine werkt, of nadenkt over het starten van uitgeefactiviteiten. Maar ook voor marketeers die contentmarketing willen inzetten voor het bereiken van hun doelen of het bedienen van hun klanten.

Het boek is geschreven door Carolien Vader, eigenaar van Bladendokter.nl en mede-oprichter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story. Ze is al 20 jaar actief als adviseur op het gebied van digitalisering en op het snijvlak van media en marketing. Het is gepland om in februari 2019 te verschijnen in de boekhandel.

Inschrijven

Interesse? Dan kun je je hieronder inschrijven om op de hoogte te blijven over het boek Content Playbook.

 

Inhoud: Content Playbook

  • Introductie op het veranderende medialandschap
  • Deel I: het strategische kader
  • Stap 1: Zakelijke doelstelling
  • Stap 2: Doelgroep en communities
  • Stap 3: Positionering en concurrentie analyse
  • Deel II: het conceptuele kader
  • Stap 4: Identiteit (brand archetypes) en intentie
  • Stap 5: Art direction en toonzetting
  • Stap 6: Inhoudelijke pijlers
  • Deel III: de creatieve invulling
  • Stap 7: Content theorie en formats kiezen
  • Stap 8: Contentkalender: structuur en ritme
  • Stap 9: Kanaalstrategie
  • Stap 10: Redactionele workflow

Carolien Vader van Bladendokter.nl tekent het contract voor de publicatie van Content Playbook