Facebook start een partnerschap met Canadese nieuwsuitgevers
byOp 25 mei 2021 kondigde Facebook aan te gaan samenwerken met 14 toonaangevende Canadese uitgevers. Facebook noemt het project, de News Innovation Test. Facebook…
Op 25 mei 2021 kondigde Facebook aan te gaan samenwerken met 14 toonaangevende Canadese uitgevers. Facebook noemt het project, de News Innovation Test. Facebook…
In de zoektocht naar nieuwe verdienmodellen en het aansterken van de band met abonnees organiseren steeds meer mediamerken digitale events, cursussen en trainingen. In…
Audax stopt met het uitgeven van verschillende titels. Het gaat om de jeugdtitels Hitkrant, GIRLZ en CosmoGIRL!. Bij Audax is deze beslissing genomen omdat…
Jaap van Zessen is chef Digitaal bij het AD. Hij heeft met zijn plannen van het AD het grootste online medium van Nederland gemaakt….
Hearst Netherlands gaat reorganiseren. Hearst is van plan om te stoppen met 8 van de 20 titels. Vooral de bladen die in 2017 zijn…
Er zijn genoeg voorvallen in de media waarin (on)bedoeld racisme, seksisme of validisme in de hand is gewerkt. Onze taal is net als onze cultuur enorm…
Content Playbook is nu verkrijgbaar in een tweede, herziene druk. Het boek is een handzame leidraad voor redacties voor het opstellen van een crossmediale…
Helene van Santen is geen onbekende in de bladenwereld. Ze was hoofdredacteur van Kek Mama, redactiemanager bij Libelle.nl en bij Libelle TV en won…
Saar magazine, een mediamerk voor vrouwen van 50-plus, is mateloos populair onder de doelgroep. Maar waar veel traditionele mediamerken op basis van een papieren…
We vallen maar meteen met de deur in huis, slechts 22 procent van de hoofdredacteuren is vrouw, dat blijkt uit een onderzoek van the…
Miljoenen abonnees krijgen aanstaande zaterdag een nieuw magazine door de brievenbus, Mezza. Het is een van de grootste bladen van Nederland, met een bereik…
Al sinds 2008 was Leontine van den Bos hoofdredacteur bij Margriet. Nu stopt ze om te gaan studeren aan de Universiteit van Humanistiek. Van…