Waarom Instagram Stories meer aandacht verdienen dan jouw feed

We kennen allemaal Instagram Stories en hebben er veelal ook mee geëxperimenteerd of leuke rubrieken voor bedacht. Maar als er content strategieën gemaakt worden, wordt er meestal eerst gekeken naar de mogelijkheden voor updates in de feed. En dat past niet meer bij deze tijd en de laatste ontwikkelingen van Instagram. Wij leggen uit hoe het anders moet. 

Meer lezen over Instagram? Klik hier!

Het belang van Stories

Door alle veranderingen in het algoritme van de afgelopen jaren is duidelijk geworden dat gewone updates zoals zichtbaar in jouw feed lang niet meer de betrokkenheid behalen die het kreeg in het pre-algoritme-tijdperk. Gelukkig heeft Instagram ons iets in de plek gegeven waar in elk geval zichtbaarheid gegarandeerd is en bij regelmatig gebruik ook groeit in bereik: Stories! Het delen van verhalen is de laatste jaren nog belangrijker geworden, belangrijker zelfs dan andere updates delen.

Stories van de personen die jij volgt worden bovenaan in Instagram verzameld en in een horizontale rij weergegeven. De accounts die vooraan staan is een mengeling van accounts waarmee jij de meeste interactie hebt en accounts die recent iets aan hun verhaal hebben toegevoegd. Als jij als account dus gedurende een dag regelmatig iets toevoegt aan jouw verhaal kan jouw bereik groeien omdat de kans dat jouw account weer vooraan in het rijtje wordt geplaatst heel groot is.

Als je daarnaast ervoor zorgt dat er een hoge mate van interactie mogelijk is met jouw verhalen, zal de betrokkenheid op jouw content stijgen en zal het algoritme van Instagram jou daarvoor belonen.

De nieuwe homepage

De feed wordt daardoor ondergeschikt aan het delen van Stories. Jouw profielpagina en bijbehorende feed en highlights zijn daardoor eerder een soort homepage geworden van jouw merk. Het is dus belangrijk om op jouw profiel duidelijk te zijn over wie jij bent, waar jij voor staat, eventuele vragen bij aanstaande volgers weg te nemen door highlights te gebruiken en heel praktisch contact leggen of de website bekijken toegankelijk maken.

Echt met Instagram aan de slag

Nieuwsgierig naar hoe dit eruit kan zien? Tijdens de training Instagram leren we jou meer over het gebruiken van Stories en inrichten van jouw profiel als merk met uiteraard veel inspiratie en handige voorbeelden. Daarnaast geven we ook handvaten om het beheren van een Instagramaccount onderdeel te maken van jouw workflow.

De training Instagram vindt plaats op 12 mei in Amsterdam. Meer lezen of gelijk aanmelden? Klik hier of op de banner ↓

Training Instagram 12 mei 2020 - Bladendokter