Yeliz Çiçek (34) wordt vanaf 1 januari 2021 de nieuwe hoofdredacteur van LINDA.meiden. Op dit moment is Çiçek adjunct-hoofdredacteur van Glamour. Ook was zij eerder als journalist werkzaam bij verschillende titels, zoals Vogue en Marie Claire. Zij heeft bovendien diverse bedrijven geadviseerd over diversiteit- en inclusiviteitvraagstukken.
Doelstelling Çiçek
Voorheen werkte Çiçek bij Glamour. Hier gaf zij de afgelopen twee jaar richting aan een nieuwe, meer inhoudelijke koers voor het magazine. Over LINDA.meiden geeft zij aan samen met een team verder te willen bouwen aan een gigantische en inclusieve community, online en offline. Ze zegt: “LINDA.meiden is fearless, fun en feministisch, een positief platform dat ik hoop te verrijken met mijn enthousiasme, creativiteit en ideeën. Linda.meiden is een community die elkaar steunt, motiveert, enthousiasmeert en inspireert. Ik heb er enorm veel zin in en voel me vereerd het merk LINDA.meiden te mogen uitdragen.”
Yara Michels legt functie neer
Voormalig hoofdredacteur van LINDA.meiden, Yara Michels, heeft eerder dit jaar aangegeven te gaan stoppen met deze functie. Op het Instagramaccount van LINDA.meiden gaf zij aan: “Een tijdje geleden besloot ik vanaf mei 2020 mijn baan als hoofdredacteur van LINDA.meiden neer te leggen, onder meer om een sabbatical te nemen.” Ook zegt Michels een aantal dingen voor zichzelf uit te willen zoeken en te doen. Met de aandacht voor haar persoonlijke relaties en wellicht iets meer balans tussen werk en privé.
Dit bericht bekijken op Instagram
Klaar voor groei
Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA. en Net5: “Wij zijn enorm blij dat Yeliz het team van LINDA.meiden komt versterken en aansturen. Wij zijn ervan overtuigd dat zij met haar ruime ervaring in de tijdschriftenwereld én haar sterke visie op online en social media precies de juiste persoon is die het snelst groeiende millennialmerk van Nederland naar een hoger plan kan tillen. Zij zal de kansen die er liggen voor LINDA.meiden weten te verzilveren. Haar journalistieke blik en aanstekelijke enthousiasme passen perfect bij het merk. ”
LINDA.meiden
Het magazine LINDA.meiden is dit jaar gegroeid naar de derde titel van alle vrouwenglossy’s. Het blad heeft een totaal verspreide oplage van 51.876 exemplaren en een printbereik van 297.000. Met deze cijfers zijn zij dit jaar marktleider geworden in de printmarkt voor jonge vrouwen. Ook het Instagramaccount van LINDA.meiden maakt een groei door, vanaf januari 2020 is het account met 12% gegroeid. Met inmiddels zo’n 85.800 volgers op Instagram hebben zij de meeste concurrenten ingehaald.
Tekst: Bo van den Berg, foto van Yeliz Çiçek, van Stijn de Vries.