Nouveau wordt verkocht aan Pijper Media

DGP media verkoop Nouveau aan Pijper Media

Uitgever DPG Media verkoopt de glossy Nouveau aan Pijper Media. De overname betekent voor Pijper Media een versterking van het ‘glossy’ portfolio. Nouveau zal deze portfolio delen met merken als Elegance en Grazia. DPG Media verkoopt Nouveau om meer focus te leggen op Libelle, Margriet en Flair.

Dit is de tweede vrouwentitel die in een korte tijd door DGP Media wordt afgestoten. In november 2023 werd Flow verkocht aan Roularta Media. DPG Media is bezig met een strategie binnen het vrouwendomein om succesvolle merken als Libelle, Margriet en Flair digitaal te versnellen.
Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “We zien de verkoop als een positieve ontwikkeling voor de toekomst van NOUVEAU. Het glossy maandblad NOUVEAU heeft bij Pijper Media meer kansen om samen te werken: essentieel in de huidige markt. Net zoals wij bij DPG Media de krachten bundelen, waardoor Libelle, Margriet en Flair digitaal verder kunnen groeien, blijven we onze stevige basis in print koesteren.”

Anton Pijper, eigenaar van Pijper Media: “Pijper Media is de afgelopen 52 jaar uitgegroeid naar een grote speler in onder andere het glossydomein. Zowel online als offline weten we bijna iedere vrouw te bereiken met onze sterke en krachtige, nationale en internationale, iconische merken. NOUVEAU is een perfecte aanvulling om onze positie in het glossysegment te verbreden. We hebben bewezen de verschillende merken binnen ons familiebedrijf een eigen gezicht te geven en met liefde en aandacht te kijken naar synergie. Met de toevoeging van NOUVEAU maken wij nog meer impact, vergroten wij ons bereik en bouwen wij verder aan de (digitale) toekomst.“

NOUVEAU richt zich helemaal op de 45+ vrouwen. De glossy verschijnt twaalf keer per jaar en heeft een oplage van ruim 28.000. Daarnaast heeft NOUVEAU een online platform en inspirerende social media kanalen (online dagbereik van 70.000) waar vrouwen dagelijks worden getrakteerd op het laatste nieuws op gebied van mode, beauty, kunst, health, lifestyle, royalty en travel. De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van Pijper Media en DPG Media. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

0 replies on “Nouveau wordt verkocht aan Pijper Media”