Het succesvolle magazinemerk Flow verhuist van DPG media naar Roularta Media Nederland. DPG media verkoopt Flow om zich meer te gaan richten op het aanscherpen van het portfolio aan merken. Roularta is blij met de titel. Flow Magazine kan samen met de door hen recent aangekochte titels Happinez, Psychologie Magazine en Yoga by Happinez onderdeel uitmaken van een sterk ‘mind & body’ domein.
Flow Magazine bestaat al 15 jaar. Het blad richt zich op creativiteit, mindfulness en onthaasting. Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines van DPG zegt: “De strategie bij DPG Media Magazines is digitaal versnellen, print op peil houden en impact maken in de maatschappij. We doen dit door succesvol onze krachten te bundelen binnen de domeinen vrouwen, kids, entertainment en interieur.” Joyce is ervan overtuigd dat Flow Magazine zich bij een nieuwe uitgever verder kan ontwikkelen.
Irene Smit, creative director en één van de founders: “Flow Magazine is al 15 jaar een merk dat mensen over de hele wereld inspireert met levenslessen over hoe het leven anders te leven. Langzamer, eenvoudiger, met aandacht voor wat echt belangrijk is. Ik kijk terug op een heel mooie periode waarin we mooie kansen hebben kunnen benutten voor Flow Magazine en hebben bereikt waar we nu staan. Ik kijk er naar uit om samen met de collega’s van Roularta verder te bouwen aan dit prachtige merk.”
De overname is nog onder voorbehoud van advies van de ondernemingsraad van DPG Media en Roularta Media Nederland. De overname van Flow is een belangrijk strategisch speerpunt van Roularta in het versterken van haar positie op de Nederlandse magazinemarkt. Flow is de laatste in een flinke rij overgenomen titels, zoals Happinez, Psychologie Magazine en Helden. Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland: “Ik ben zeer verheugd dat we Flow Magazine kunnen toevoegen aan ons portfolio. Samen met de recent aangekochte titels Happinez, Psychologie Magazine en Yoga by Happinez vormt Flow Magazine een sterke ‘mind & body’ familie. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we met het bundelen van de krachten een verdere ontwikkeling en groei van deze prachtige merken en Roularta Media Nederland bewerkstelligen.”