Geslaagde restyle VK Magazine
byEr was de laatste maanden veel te doen om VK Magazine. Sinds zaterdag is het blad gerestyled. De laatste stap in een nieuwe koers…
Er was de laatste maanden veel te doen om VK Magazine. Sinds zaterdag is het blad gerestyled. De laatste stap in een nieuwe koers…
Een cover moet opvallen, verleiden, tot aankoop aanzetten, gesprekken starten. En misschien wel verworden tot een iconisch beeld. Sommige bladen lukt dat. Anderen niet….
In het net verschenen Label Mag een interessant artikel waarin twee bladenmakers reageren op 13 stellingen: Bladenkoningin Franska Stuy, hoofdredacteur van Libelle en Carolien…
Piet Bakker, media-expert, verbonden aan de Hoge School van Utrecht en de Universiteit van Amsterdam, heeft z’n tanden gezet in de ontwikkeling van oplagecijfers…
Veel magazines worstelen met de vraag of ze in moeten gaan op de groeiende wens van adverteerders voor advertorials, branded content en product placements….
Er is onlangs een interessant artikel verschenen in de New Yorker. Het gaat over de oude reclame man Alex Osborn, die in de jaren…
There’s a new kid in town. En als de verwachtingen kloppen dan zou dit zomaar eens het volgende grote ding kunnen zijn. Pinterest is een…
Morgen in de winkel: vijf verschillende oplages van Libelle. De vijf edities hebben allemaal een andere cover. Libelle wil daarmee graag weten wie jij…
In de Volkskrant vertelde hoofdredacteur Lisette Wevers dat ze met haar idee voor een nieuwe glossy langs veel uitgeverijen is gegaan. Zonder succes. Uiteindelijk…
Het eerste 3D magazine is gelanceerd in Amerika. The World Most Beautiful (kortweg WMB) is een driedimensionale tijdschrift dat alleen met gebruik van een…
Een paar weken geleden stuurde het Amerikaanse Media Insights instituut Affinity research het rapport ‘The tipping point‘ uit. Volgens het rapport is bij een vijftiental grote…
Libelle blijft met stip het populairste publieksblad van Nederland. Zo bleek ook onlangs weer uit een onderzoek van Mediafacts naar de top 100 Nederlandse…