‘s Nederlands oudste glossy keert terug. Pelican Uitgevers ziet weer heil in het uitgeven van Elegance. Op de site vermelden ze er het volgende over: ‘Op veler verzoek van lezers en adverteerders keert de eerste glossy van Nederland weer terug op de schappen’ Elegance stopte in maart na het faillissement van de uitgever. De titel werd in de etalage gezet, maar bleef onverkocht. Pelican is inmiddels doorgestart en eind november verschijnt een nieuwe, gerestylde uitgave.
Zonde!
Elegance wordt gemaakt door hoofdredacteur Anita Willemars en haar team. Anita: ‘We vonden het zo zonde om te stoppen met het prachtige Elegance en kregen zoveel hartverwarmende reacties dat we met de steun in de rug van enkele grote adverteerders Elegance opnieuw gaan uitgeven. Onze ambitie is vier keer per jaar te verschijnen in een aangepast, vernieuwd jasje. Gekoppeld aan het magazine is een digitaal platform en een maandelijkse nieuwsbrief.’
75 jaar
Elegance werd al in 1937 werd opgericht door Jules Perel. Nadat Perel in de jaren zestig was overleden, zette zijn vrouw zijn werk als hoofdredacteur van voort. De glossy groeide in die tijd uit tot een van de grootste in Nederland. Onlangs vierde het blad haar 75-jarig jubileum. Uit een analyse van Piet Bakker blijkt de oplage zich de afgelopen jaren redelijk stabiel heeft ontwikkeld.