Uitgeverij Vipmedia lanceert opnieuw tijdschrift in samenwerking met influencer

Uitgeverij Vipmedia lanceert een nieuw magazine over interieur en DIY-ideeën. Het magazine heet Happy Handmade Living en verschijnt vier keer per jaar. De drijvende kracht achter dit tijdschrift is de populaire interieur influencer Lisanne Multem. Deze strategie, het uitgeven van een tijdschrift in samenwerking met een bekende influencer, is niet onbekend bij uitgeverij Vipmedia.

Happy Handmade Living is een tijdschrift dat gericht is op creatieve mensen met liefde voor accessoires, mode, materialen en interieur. Het magazine inspireert de lezer om zelf aan de slag te gaan met allerlei eigentijdse zelfmaakprojecten. Denk aan een gehaakt vest of juten tas, maar ook creatieve DIY’s voor in huis, zoals een raffia wandhanger of macramé plantenhanger. Het tijdschrift borduurt voort op de gelijknamige site van Lisanne Multem, Happy Handmade Living.

Influencers en print

Vipmedia werkte al eerder samen met influencers bij de start van nieuwe magazines. Zo maakten ze samen met kok en foodfotograaf, Simone van den Berg, het magazine Paleo. Met tuinexpert Vera Greutink werd het magazine De Tuin op Tafel ontwikkeld. Met vegan influencer, Sanne van Rooij, werd vorig jaar het magazine V’GAN gelanceerd.

Bestaande communities

Volgens Jacqueline Leenders, hoofdredacteur van meerdere tijdschriften bij Vipmedia, is de belangrijkste reden voor deze samenwerkingen het feit dat bloggers vaak heel goed weten wat er speelt binnen de doelgroep. “Ze zien direct wat wel en wat niet goed scoort”, aldus Leenders. Verder vindt zij ook dat influencers een flinke stempel kunnen drukken op de inhoud. Voor de promotie van het blad is het samenwerken met influencers bovendien zeer gunstig. De influencers voelen zich volgens Leenders vaak verbonden met de bladen en zijn daarom bereid om de eigen kanalen te gebruiken om de magazines te promoten. Door gebruik te maken van het bereik van deze bestaande online communities, kan Vipmedia als uitgever regelmatig nieuwe titels in de markt zetten.

Happy Handmade Living verschijnt vier keer per jaar, telt 100 pagina’s, kost € 7,95 en ligt
vanaf donderdag 5 september in de winkel. Kijk voor meer informatie op: www.happyhandmadeliving.nl

0 replies on “Uitgeverij Vipmedia lanceert opnieuw tijdschrift in samenwerking met influencer”