Podcast: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO-Gids
byIn een tijd dat de oplages van omroepbladen zo’n beetje het hardste kelderen van allemaal, zit de sfeer er bij de redactie van de…
In een tijd dat de oplages van omroepbladen zo’n beetje het hardste kelderen van allemaal, zit de sfeer er bij de redactie van de…
Het eerste exemplaar van Chantals’ magazine &C heeft ongeveer 95.000 exemplaren verkocht. Online bereikte andc.tv bijna 200.000 unieke bezoekers in dezelfde periode. Dat zijn…
Running Media BV gaat in samenwerking met de sportieve broers Klaas en Arie Boomsma het nieuwe GYM Magazine uitgeven. Het initiatief komt van Dennis Kaspori…
Na vlogs, reallife, interviews, quizen en how-to’s starten verschillende mediamerken met een nieuwe video extensie: de short form serie. LINDA.tv trapt af en zendt…
Marianne Verhoeven wordt de nieuwe hoofdredacteur van Opzij. Op 18 juni maakt ze de overstap en neemt ze afscheid als uitgever van HP/De Tijd…
Mediabedrijf Sanoma verkoopt SBS voor 237 miljoen aan Talpa. Daarmee wordt Talpa volledig eigenaar van SBS en neemt het de televisiezenders SBS6, Veronica, Net5…
Gonnie Spijkstra zag als social mediamanager bij Telegraaf Media Groep de kansen die er voor uitgevers liggen bij social media voor het krijgen van…
Per 1 mei 2017 neemt Hans van Brussel vrouwenblad Opzij over van Veen Media. Hiermee stopt hoofdredacteur Irene de Bel bij Opzij. Hans van…
De lijst met BN’ers die een eigen magazine beginnen is vandaag weer een stukje langer geworden. Marianne Timmer lanceerde gister haar magazine, getiteld Vrienden….
Facebook is voor steeds meer media een belangrijk manier om traffic te krijgen naar de site. En dan kan een klein advertentiebudget helpen om…
Uit een onderzoek onder 200 hoofdredacteuren blijkt dat nog maar 35% van alle redacties een goede crossmediale workflow heeft. De redacties voor print en…
Jongeren en print. Het blijft lastig. Deze week verschijnt het laatste nummer van de Hitkrant. Het tijdschrift heeft 40 jaar bestaan. Hitkrant gaat z’n…