Condé Nast kondigt in Amerika weer een grote bezuiningsronde aan. Verschillende maandbladen worden in frequentie verlaagd en Teen Vogue zal niet langer in print verschijnen. Het jongerenmerk verlegt de focus geheel op digitaal.
Condé Nast is een van de grootste uitgevers in Amerika. Er werken zo’n 3000 mensen. Inmiddels is er een vacature stop afgekondigd en moeten er 80 banen verdwijnen. Redactionele budgetten worden gekort tot wel 20% voor de slechtslopende titels, zo meldt WWD. Dit is de tweede reorganisatie binnen Condé Nast in 2017. In het voorjaar verdwenen er bijna 100 banen.
Frequenties omlaag
Volgens bronnen binnen het bedrijf zal de frequentie van CQ, Glamour, Allure en Architectural Digest worden verlaagd van 12 edities naar 11 edities per jaar. Bon Appétit zakt van 11 naar 10 edities. En W, Condé Nast Traveller zakken van 10 naar 8 edities. De maandbladen Vanity Fair, Vogue, Wired en het weekblad The New Yorker behouden hun frequenties.
Teen Vogue
Teen Vogue, de jongeren editie van de glossy verdwijnt in print. Het blad verscheen 5 keer per jaar en zal z’n koer geheel weerleggen naar digitaal. Teen Vogue trok de laatste tijd veel aandacht en nieuwe lezers, toen het blad de formule wijzigde en vanaf de Amerikaanse presidentsverkiezingen kritisch-maatschappelijke verhalen publiceerde. Ook discussies over feminisme en diversiteit schuwde het blad niet. Er gaan geruchten dat de huidige hoofdredacteur Elaine Welteroth een andere functie binnen het bedrijf krijgt.