Marscha Krouwel neemt roer over van Hearst Netherlands

Marscha Krouwel

Hearst Magazines Europe heeft Marscha Krouwel tot Country Manager voor Hearst Netherlands benoemd. Eerder deze maand kondigde Luc van Os z’n vertrek als CEO aan.

Krouwel neemt de leiding over in een nieuwe positie: Country Manager. Deze functie gaat ze vervullen naast haar bestaande taken als Publishing Group Director, waarin ze de vrouwentitels binnen Hearst aanstuurt, almede Hearst Create en Hearst Lab. Krouwel geeft in haar nieuwe rol de leiding over de Nederlandse organisatie, waarvoor ze rapporteert aan James Wildman, President van Hearst Magazines Europe.

One Hearst Europe

Haar benoeming is onderdeel van de strategische veranderingen van het nieuwe ‘One Hearst Europe’, gericht op een geïntegreerde, gezamenlijke aanpak. De veranderingen zullen de activiteiten in de vier geëxploiteerde markten van Hearst Magazines Europe, in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland, beter op elkaar afstemmen. Marscha zal zich richten op de uitvoering van de Europese strategie van Wildman, die de nadruk legt op drie belangrijke commerciële pijlers: digitale versnelling, inkomstendiversificatie en vergroting van het aandeel in print.

Inzet op meer samenwerking

Het Europese bedrijf, met toonaangevende merken en een zeer waardevol lezerspubliek, zal zich verder ontwikkelen tot een toekomstgericht mediabedrijf dat meer inzet op samenwerking. De versterkte propositie maakt maximaal gebruik van de schaalgrootte van Hearst Magazines Europe en zal een impuls geven aan meer op elkaar afgestemde initiatieven in de verschillende markten. Binnen Hearst International wordt bijvoorbeeld al flink samengewerkt, doordat de meeste redacties content uitruilen, via een gezamenlijke CSM systeem, Media OS.

Lange staat van dienst

Krouwel werkt al 19 jaar bij Hearst en haar voorgangers, Hachette Filipacchi Media en Quote Media. Ze begon in 2000 bij Quote Media als Brand Manager, daarna werd ze Marketing Director werd bij Hachette Filipacchi Media, gevolgd door Publisher en later
Publishing Group Director van Hearst Netherlands. Marscha heeft de leiding over verschillende redactieteams en afdelingen binnen Hearst Netherlands. Ook stond ze aan de wieg van The Agency, de One Stop Service Unit voor alle commerciële cross-mediacontent samenwerkingsverbanden met Hearst-merken.

Hearst Lab

Daarnaast heeft ze een belangrijke bijdrage geleverd aan de digitale strategie van Hearst Netherlands en heeft ze een grote rol gespeeld in alle grote ontwikkelingen die het bedrijf heeft doorgemaakt. Ook geeft Marscha leiding aan het incubatorprogramma HearstLab, dat is opgezet om vrouwelijke ondernemers te ondersteunen.

Hearst is familie

Krouwel: “Ik ben enthousiast en ontzettend dankbaar dat ik deze kans krijg. Ik kijk uit naar de samenwerking met de Europese Raad van Bestuur en mijn sterke management- en strategieteam. Samen met mijn geweldige medewerkers ga ik, terwijl we ons aansluiten bij de andere markten en deel worden van ‘One Hearst Europe’, bouwen aan een nog sterkere positie van Hearst Netherlands.” In een interview in Harper’s Bazaar zegt ze: “Ik heb een echt Hearst-hart, ik heb een hart voor de zaak, ik hou van deze business. Ik ben van beneden naar boven doorgegroeid en ontwikkeld en Hearst voelt een beetje als familie. Het is onderdeel van wie ik ben. Ik ben blij dat ik nu de kans krijg als country manager om dit bedrijf de toekomst in te mogen loodsen.”