Nieuw: Magazine OMG over zingeving en spiritualiteit

OMG is een nieuw magazine voor mensen die geïnspireerd willen worden om een betekenisvol en bezield leven te leiden. OMG staat voor: Other, Me & God. De inhoud van deze spirituele glossy gaat over de essentie van het leven en van het bestaan. De eerste editie van OMG ligt vanaf donderdag 19 november 2020 in de winkel.

De opvallende naam OMG staat voor de drie pijlers van het magazine: Other, Me & God. Met de O wil het magazine de lezer laten nadenken over belangrijke onderwerpen als ethiek, integriteit en liefdevolle relaties. Met de M geeft het magazine inspiratie aan de lezer zelf, onder andere over persoonlijke ontwikkeling en de toekomst, zaken waar het écht om gaat in het leven. De G van God verraadt de spirituele of religieuze insteek van de glossy. Het magazine wil ervaringen met het goddelijke heden en verleden delen.

OMG daagt de lezer uit

Het magazine daagt de lezer uit om anders naar het leven en de wereld daaromheen te kijken. Dit wordt op een fantasierijke manier verteld. OMG kiest voor een opvallende vormgeving en sterke fotografie. OMG is daarmee een rijke inspiratiebron in de zoektocht naar zingeving, betekenis en liefde. De glossy wil een gids zijn voor een bezield leven.

Een droom die uitkomt

Voor initiatiefnemer en hoofdredacteur Marina de Kort-de Wolde is de lancering van dit magazine een droom, die werkelijkheid wordt. “Vaak vergeten we hoeveel moois en goeds er is in de wereld. Onze levens zijn druk en hectisch, we zijn altijd bezig. Tegelijkertijd ervaren we dat het bestaan kwetsbaar is, vol onzekerheden en minder maakbaar dan we dachten”, aldus De Kort-de Wolde. Een paar jaar geleden stopte haar carrière als advocaat en koos De Kort-de Wolde ervoor om Religie wetenschappen te gaan studeren. Met dit magazine gaat zij dieper in op de essentie van het bestaan en over de schoonheid van het leven.

In de hoek van Happinez

Aan het blad werkte onder andere ook Margreet Kattouw en Ruud Hollander mee. Kattouw is art director en was eerder verantwoordelijk voor de lancering van de glossy Stil. Ruud Hollander, lanceerde in mei 2019 een glossy over Liefde en was jarenlang hoofdredacteur van Happinez. Op LinkedIn schreef hij: “Het zit in de hoek van Happinez, alleen wordt de wijsheid niet uit het Oosten gehaald, maar zijn westerse filosofie en religie de belangrijkste bronnen.”

OMG magazine