Leger des Heils lanceert de glossy Majoor

Majoor glossy tijdschrift Leger des Heils

Het Leger des Heils heeft het eenmalige glossy tijdschrift gemaakt, getiteld Majoor. Het is een magazine over het leven en werk van Majoor Bosshardt en de kunst van het goed doen. In De Majoor staan de verhalen centraal van mensen die het verschil maken in de Nederlandse samenleving doordat ze omkijken naar anderen.

De glossy heeft een oplage van 26.000 exemplaren. In het weekend van 6 oktober is de Majoor verspreid bij ruim 1500 kiosken en winkels. Vanaf donderdag 12 oktober komen daar nog eens alle supermarkten bij. Het magazine kost €8.95.
De Majoor is een initiatief van het Leger des Heils en heeft het motto: Samenleven doe je dus niet alleen. In een tijd waarin de samenleving steeds meer gepolariseerd raakt en de eenzaamheid toeneemt, hoopt het Leger des Heils met dit tijdschrift mensen met elkaar te verbinden en te inspireren.

Majoren

In De majoor staat een mix van verhalen over Majoor Bosshardt, haar geschiedenis en nagedachtenis en verhalen in het heden. Het blad heeft bevat portretten en initiatieven van mensen die in hun omgeving iets goeds doen of op eigen initiatief iets zijn gestart ten behoeve van anderen, zoals een fund raiser, een voedselkast of iemand in huis nemen. Wat zij doen is ‘majoren’, een nieuw werkwoord dat in het blad wordt geïntroduceerd. Majoren is belangeloos iets goeds doen voor een ander. De verhalen moeten lezers aansporen ook zoiets te gaan doen in hun omgeving.

Keuze voor print

Op de vraag waarom Het Leger des Heils kiest voor een magazine, antwoordt Willemijn de Jong, corpotare communicatie, het volgende: “Een glossy is iets wat langer beklijft. Het blijft liggen op de koffietafel. Natuurlijk doen wij ook online campagnes, maar inspireren en op een niet-vluchtige manier ons verhaal vertellen, dat vinden we passend bij een magazine. Verder is de glossy bewust zo tijdloos mogelijk gemaakt, omdat we het magazine namelijk ook nog een tijdje willen kunnen verkopen in de museumwinkel van het Majoor Bosshardthuis in Amsterdam.”

De Majoor verschijnt naast het reguliere magazine van Het Leger des Heils, genaamd Soelaas. Soelaas is in 2021 gelanceerd ter vervanging van de Strijdkreet.

0 replies on “Leger des Heils lanceert de glossy Majoor”