Arno Kantelberg lanceert in maart een nieuw magazine: ModMod

Arno Kantelberg en Willem baars lanceren op 29 maart 2023 ModMod Magazine

ModMod is in januari 2022 gestart als online lifestyleplatform voor de Nederlandse man. Maar het bloed van bladenmakers Arno Kantelberg (voorheen Esquire) en Willem Baars (voorheen JFK) kruipt waar het niet gaan kan. En daarom lanceren Kantelberg en Baars op 29 maart 2023 de eerste editie van ModMod Magazine op papier.

In ModMod Magazine brengen Arno Kantelberg en Willem Baars hun jarenlange ervaring op het terrein van de lifestyle-journalistiek samen. ModMod wordt niet zomaar een blaadje. De heren kondigen aan een ‘dubbeldik coffee table magazine’ te maken. Vier keer per jaar verschijnt ModMod op 228 glanzende pagina’s vol inspiratie op het gebied van kunst, cultuur, mode, auto’s, architectuur, design, uiterlijke verzorging en accessoires.

Knisperend papier tussen de vingers

“ModMod Magazine wordt een etalage van esthetiek”, meldt Arno kantelberg, “speciaal bedoeld voor mannen die hun leven in het vernis willen zetten.” Het was een grote wens van Kantelberg en Baars om weer een papieren magazine te maken. En niet zomaar een blad. Kantelberg: “Een ongekend mooi kwalitatief product van papier. Ik wil na anderhalf jaar beeldschermwerk weer knisperend papier tussen mijn vingers voelen.”

Bereik groeit gestaag

ModMod als merk begon als een online magazinemerk, uitgegeven door Pilot Studio’s, bekend van ander digitale platforms van voormalig bladenmakers, zoals Franska.nl, van voormalig Libelle hoofdredacteur Franska Stuy, en Amayzine.com, van voormalig hoofdredacteur van Marie-Claire, May-Britt Mobach. Logisch, want zo bouw je bereik en naamsbekendheid op. De bereikcijfers van modmod.nl beginnen ook serieus te groeien, volgens Kantelberg. “We hebben nu 23k uniek. Groei van het online bezoek gaat langzaam, en wat mij betreft te langzaam, maar mensen vertellen me dat ik geduld moet hebben. Nu Google Search ModMod eindelijk serieus neemt, begint het eindelijk tractie te krijgen. Die lijn gaat sinds half december naar het oosten, maar ook steeds meer naar het noorden.”

Wederopstanding van het papieren tijschrift

ModMod wordt een ‘coffee table magazine’. Kantelberg duidt de betekenis daarvan: “Dus een dik magazine, met dik papier. Het wordt iets om trots op te zijn.” Hij stelt dat bij veel uitgeverijen van tijdschriften de bezuinigingen zo zijn doorgeslagen dat het product is geërodeerd. ModMod wordt in een oplage van 10.5000 exemplaren verspreid. De verwachtingen zijn hoog: “Ik verwacht een volledige uitverkoop, uiteraard. Of misschien niet volledig 😉 Maar ModMod Magazine zal de wederopstanding van het papieren tijdschrift in Nederland inluiden”, besluit Kantelberg.

0 replies on “Arno Kantelberg lanceert in maart een nieuw magazine: ModMod”