Men’s Health, Women’s Health, Bicycling en Runner’s World gaan verhuizen. PXR, de uitgever van onder andere Voetbal International, bright.nl en autoblog.nl, neemt de titels per 1 oktober 2024 over van Hearst Netherlands en daarmee ook de merklicentie om de bladen uit te geven op de Nederlandse markt. Met deze overname versterkt PXR het portfolio aan mediamerken in de sport- en lifestylemarkt.
In april van dit jaar berichtte BNR al over de nieuwe reorganisatie bij Hearst. Bij de redacties van de vier sportmerken vertrokken verschillende vaste krachten en werd de bezetting tot een minimum beperkt. Reden was onder andere de teruglopende oplagecijfers van de magazines.
Ernst Keyzer, CEO van PXR, over de samenwerking: “De toevoeging van deze sterke merken aan ons portfolio biedt enorme kansen. Men’s Health, Women’s Health, Bicycling en Runner’s World zijn stuk voor stuk gerenommeerde titels die perfect passen bij onze missie om echte relaties met (sport)fans en community’s op te bouwen. We kijken ernaar uit om deze merken zowel in print als online naar een hoger niveau te tillen en de lezers te blijven inspireren.”
“PXR is een best-in-class uitgever in Nederland en we zijn verheugd om hen te verwelkomen in ons wereldwijde netwerk van 48 licentiepartners in 47 landen”, voegt Joe Martin, VP Media Licensing van Hearst Magazines International, toe.
Marscha Krouwel, CEO van Hearst Netherlands, vult aan: “We zijn verheugd om met PXR samen te werken en hen als onze licentiepartner te verwelkomen. De expertise van PXR op het gebied van (online) uitgeven van sport en lifestyle titels sluit naadloos aan bij onze merken. Door deze samenwerking kunnen we de kracht van onze iconische merken Men’s Health, Women’s Health, Bicycling en Runner’s World verder vergroten en nog beter inspelen op de behoeften van de Nederlandse markt.”
Vanaf 1 oktober 2024 gaat de licentie-samenwerking tussen PXR en Hearst officieel van start en zal de transitie van de uitgeefactiviteiten gefaseerd plaatsvinden. Vanaf oktober gaat PXR de printuitgaven van de verschillende titels publiceren. In de daaropvolgende maanden wordt stapsgewijs gewerkt aan een soepele overdracht van de online activiteiten, zodat de kwaliteit en continuïteit van de magazines voor zowel lezers als adverteerders gewaarborgd blijft. Beide partijen zien deze nieuwe fase van samenwerking met vertrouwen tegemoet en streven ernaar de sport- en lifestylecommunity in Nederland verder te ontwikkelen en uit te breiden.