De bekende streamingdienst Netflix werkt aan een magazine met de werktitel ‘Wide’ dat in aanloop naar de Emmy Awards zou moeten verschijnen. De inhoud van het magazine zal de eigen series en films die Netflix maakt uitlichten.
Inhoud van het magazine
Netflix kiest dus nu ook voor print. Het magazine zal bestaan uit 100 pagina’s en gevuld worden met interviews en essays over de films en series die Netflix maakt. Het afgelopen jaar verschenen er 700 films, series, documentaires en animaties. Met het magazine hoopt Netflix hun video-content onder de aandacht te brengen bij nieuwe potentiële abonnees, maar ook mogelijk talent dat voor Netflix zou willen werken.
Imago opkrikken
Netflix zal het magazine gratis verspreiden bij de FYSEE-ruimte die zij hebben in Hollywood: deze ruimte is tijdelijk geopend en staat volledig in het teken van series en films van Netflix die genomineerd zijn voor Emmy’s met allerlei activiteiten en attributen waardoor de belevingswerelden van de series en films tot leven komen. Met het magazine hopen zij ook de stemmen van de 15.000 leden van de Television Acadamy te beïnvloeden. Het magazine is volgens Bloomberg onderdeel van een groter plan om te werken aan het imago van een ‘jonge studio’ in de ogen van de entertainmentindustrie waar Netflix soms nog last van heeft. In het kader daarvan is in 2018 ook Lisa Taback aangetrokken als awards-strateeg met haar ervaring van campagnes van zeven uiteindelijke Oscar-winnnende titels.
Volgens The Hollywood Reporter zou het magazine elk kwartaal gaan verschijnen en het wordt gemaakt door medewerkers van Netflix plus een aantal freelancers. Daarnaast is Krista Smith van Vanity Fair aangetrokken om te werken aan het magazine.