José Rozenbroek wordt de nieuwe hoofdredacteur van Margriet

José Rozenbroek wordt de nieuwe hoofdredacteur van Margriet. Ze vervangt Helene van Santen.

José Rozenbroek wordt vanaf 1 mei de nieuwe hoofdredacteur van Margriet. Rozenbroek vervangt Helene van Santen, die deze rol de sinds 2021 vervulde en in februari is overgestapt als directeur van podcast uitgever Dag en Nacht Media.

Margriet bestaat al sinds 1938. Het weekblad is zich de laatste jaren aan het (her)positioneren van algemeen damesblad naar (online) magazine voor de 60+ vrouw. “Met haar 64 jaar is José Rozenbroek de perfecte belichaming van de ingezette 60-plus koers van Margriet”, zegt Hilmar Mulder, algemeen Hoofdredacteur Vrouwen bij uitgever DPG Media. Margriet heeft als motto: je beste tijd is nu! “En dat weet zij als geen ander. Dus practice what you preach! Er zijn talloze getalenteerde 60+ vrouwen, dus nu ook een aan het roer van Margriet. Haar rijke ervaring in de magazinebranche en haar persoonlijke aansluiting bij deze leeftijdsgroep maken haar de ideale persoon om Margriet naar de toekomst te leiden”, aldus Mulder.

José Rozenbroek is een zeer ervaren bladenmaker. Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring als hoofdredacteur van grote mediamerken, zoals ELLE, Red en Volkskrant Magazine. De afgelopen jaren was zij hoofdredacteur bij Radar+ en Human Inc., het magazine van het Humanistisch Verbond, en schreef zij artikelen en interviews voor Libelle, LINDA., Vogue, Saar en FD persoonlijk. Nu gaat zij zich volledig richten op haar nieuwe rol bij Margriet.

Rozenbroek gaat vanaf mei aan de slag en zal in haar nieuwe functie verantwoordelijk zijn voor de redactionele koers van het merk Margriet. Zij zal zich inzetten om de positie van het magazine als betrouwbare en inspirerende autoriteit voor vrouwen van 60 jaar en ouder verder te versterken. Margriet is in z’n 86-jarig bestaan uitgegroeid tot een van de grootste crossmediale vrouwenmerken in Nederland. Het heeft een merkbereik van ruim 2,5 miljoen (NMO Merkenmonitor 2024-IV) en is uitgeroepen tot Crossmediamerk van het Jaar 2023. Naast het weekblad zijn er 9 x per jaar de Margriet-Extra (specials), is er Margriet.nl, verschillende de social mediakanalen, nieuwsbrieven, puzzelboekjes, een podcast en – samen met Libelle – de jaarlijkse evenementen dé Winterfair en Zomerweek.

credits: foto: Mark Uyl.

0 replies on “José Rozenbroek wordt de nieuwe hoofdredacteur van Margriet”