Grasduinen wordt Roots

Na 32 jaar trekt Sanoma de stekker uit het blad Gransduinen. Althans, niet helemaal. Het buitenblad gaat door onder een nieuw merk: Roots. Volgens hoofdredacteur Fanny Glazenburg: “Tijdschriften maken is de tijdgeest voelen. Na 32 jaar Grasduinen is het tijd voor vernieuwing. Roots speelt in op de behoefte van een grote groep – vooral jongere – mensen. De behoefte aan een rustpunt in de hectiek van alledag. En waar vind je dat beter dan in de natuur?” Het blad heeft als Pay off: Dicht bij de natuur, dicht bij jezelf.

Roots wil, in tegenstelling tot Grasduinen, richten op een jonger publiek en besteedt daarom ook aandacht aan praktische test, zoals de fotorugtassen in het eerste nummer. Daarmee doet het blad erg denken aan Op Pad van ANWB Media, maar dan met een frisse art directie. De vorm is misschien een beetje te fris, naar mijn smaak. Het doet niet onder aan een culinaire glossy. Grasduinen heeft jarenlang geworsteld met een lage oplagecijefrs. Ik ben benieuwd of een nieuwe titel, een frissen uitstraling daar verandering in gaat brengen.

 

 

1 Comment

  • Belachelijke naam. Grasduinen dek de lading voor natuurliefhebbers: zoeken plus natuur.
    Roots zegt me niets. Doe het maar in het Engels moeten de marketingjongetjes of meisjes gedacht hebben.
    Voor mij een reden om dit blad dus niet meer te nemen.

Comments are closed.