De liefde is een belangrijk element in ons leven en er valt veel over te zeggen. Dat blijkt wel uit het nieuwe magazine ‘Ik ook van jou’ wat geheel gewijd is aan liefde en relaties.
Een cadeautje vol liefde
Peter van Dijk, uitgever en hoofdredacteur: ‘’Ik wil graag een blad over de liefde maken omdat veel in het tijdschriftenvak gaat om uiterlijk, geld en carriere. Terwijl de kracht die deze samenleving nu vooral bij elkaar kan houden de liefde is. Daarom gaan we twee keer per jaar een blad maken dat aanvoelt als een cadeautje vol liefde.’’
Inhoud van ‘Ik ook van jou’
De nieuwe glossy ‘Ik ook van jou’ zal twee keer per jaar verschijnen in een speciale zomer- en wintereditie. De inhoud van het magazine bestaat uit verhalen van ervaringsdeskundigen, wetenschappers en reportages en interviews met vrouwen, mannen en stellen waar iedereen zich in kan herkennen.
Hoogleraar duurzame relaties & welzijn, Esther Kluwer, legt uit dat goede relaties letterlijk van levensbelang zijn omdat het hart beter functioneert bij elke dag 11 minuten intimiteit. Onderzoeker Peter Bos vertelt over gierende hormonen en onderzoekt onder andere waarom we eigenlijk zo vreemd doen als we verliefd zijn. Sue Johnson geeft in een exclusief interview uitleg over haar therapie die wereldwijd vele relaties redde.
De liefde centraal
Met de combinatie van herkenbare verhalen van gewone vrouwen, mannen en stellen en toegankelijke wetenschappelijke artikelen wil uitgever Mediawater de liefde in onze samenleving meer centraal stellen. ‘Ik ook van jou’ is vanaf 16 april verkrijgbaar in alle supermarkten en kiosken.
Jezus en de dood
Uitgever Peter van Dijk maakte eerder in het oog springende magazines. Zo lanceerde hij in 2015 het magazine ‘Jezus’. In navolging van personality-magazines, zoals LINDA., Wendy en Maarten koos bladenmaker Peter van Dijk in 2015 voor “de bekendste celebrity aller tijden”. Het blad werd gemaakt door Kessels Kramer. In 2016 volgde een eenmalige uitgave over de Dood met Katja Schuurman als covermodel.
Er was al eens het blad de liefde
Dit is niet de eerste keer dat liefde als leidraad werd gekozen voor een blad. Ruud Hollander, voormalig-uitgever van Happinez, lanceerde in 2012 een glossy, getiteld De Liefde. De productie van de glossy werd na een jaar gestaakt. Uitgever en hoofdredacteur Ruud Hollander reageerde toen: “De reacties op het blad waren zonder meer enthousiast, maar de verkochte oplage viel tegen. We maken geen winst en de verwachting is niet dat dat snel zou gaan gebeuren.”