Youtube sterren kiezen voor papier

VEED Magazine

Begin mei verscheen VEED, een magazine voor kinderen tussen 9 en 15 jaar oud over Youtube en bekende Youtube-sterren. VEED vindt z’n niche in de zogenaamde ‘streaming-generatie’, een doelgroep die traditionele media heeft verruild voor Youtube, Netflix, Snapchat, Instagram en Spotify. Maar waarom kiest VEED dan wel voor traditioneel papier?

VEED Magazine richt zich inhoudelijk vooral op Youtube, bekende Youtubers en hun wereld. Het magazine ziet zich meer als een ‘tv-gids’ met tips voor wat je moet zien en horen en wie je moet volgen op Youtube, Snapchat, Instagram, Netflix en Spotify.

Heft in eigen handen

Kelvin Boerma, zelf een bekende Youtuber, is betrokken bij VEED. “Met het magazine willen we de Youtube-wereld voor fans nog verder openen. Er komt steeds meer aandacht voor Youtube in de zogeheten traditionele media, maar wij weten zelf als geen ander wat er speelt. Daarom hebben we het heft in eigen handen genomen. Met VEED Magazine mis je niets meer.”

Af en toe bladeren

Eindredacteur Raymond Krul: “We kiezen voor print omdat we nog steeds denken dat ook de jeugd het fijn vindt om af en toe te bladeren en door iets heen geloodst te worden. Niet voor niets noemen we VEED een tv-gids 2.0. Internet is zo vol en druk, wij pikken daar de leuke en opvallende zaken uit, we cureren. En vergeet tv en series niet, want ook die werelden nemen we mee. Overigens is dat wel in combinatie met een app, want we zijn natuurlijk niet helemaal gek. De app is gratis en bevat een groot deel van de video’s en trailers die we in het blad bespreken.”

Festival

VEED bestaat al langer als festival, waar kinderen op af komen om hun favoriete Youtubers in het ‘echt’ te ontmoeten en waar prijzen worden uitgereikt aan aanstormend Youtube-talent. VEED is een initiatief van influencerbureau Maak (onderdeel van HPB Companies) en een groep gedreven en bekende YouTubers. Voor het Magazine zocht de organisatie een samenwerking met uitgever FC Klap, die eerder al een boek lanceerde over Youtuber Enzo Knol. Tegelijk met de lancering van het magazine verschijnt een schoolagenda over Youtube. Het blad verschijnt zes keer per jaar en kost € 3,49.

 

veed-binnenwerk

0 replies on “Youtube sterren kiezen voor papier”