Na de puzzelboekjes en de geplande verkoop van Geen Stijl en Dumpert heeft Telegraaf Media Group aangekondigd ook Amsterdam FashionWeek te willen verkopen.
Volgens het persbericht heeft TMG besloten tot de verkoop van International Fashion Week BV, de organisatie achter het halfjaarlijkse modespektakel Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam in januari en juli en het online platform fashionweek.nl. TMG was pas sinds 2016 eigenaar van International Fashion Week BV.
De afgelopen maanden is Amsterdam FashionWeek binnen TMG verder geprofessionaliseerd. In mei 2016 lanceerde TMG fashionweek.nl, een online platform over mode met een nadruk op Nederlands en Belgische ontwerpers. Fashionweek.nl had als platform tot doel om verslag te leggen van de modeweken en modeliefhebbers tussen de events door op de hoogte te houden van nieuws en ontwikkelingen binnen de Nederlandse en Belgische mode-industrie. Het platform bracht bovendien een mode-agenda met aan mode en design gerelateerde uitjes, video-documentaires en een designer-wiki met een overzicht van Nederlandse en Belgische ontwerpers. Het platform bereikt gemiddeld 100.000 page views per maand, met uitschieters naar 300.000 tijdens de modeweken.
Volgens TMG is het Amsterdam FashionWeek binnen de periode van een jaar echter niet gelukt om aan de rendementseisen van TMG te voldoen. Dat is de voornaamste reden waarom de uitgever het event en contentplatform wil afstoten.