Persgroep lanceert PAPER

PAPER

Vandaag wordt PAPER gelanceerd, de knipselkrant van de Persgroep. Dagelijks selecteert een redactie de 15 beste artikelen uit de Volkskrant, AD, Trouw, Het Parool en zeven toonaangevende regionale kranten.

Barbara van Beukering, voormalig hoofdredacteur van Het Parool, is oprichter en hoofdredacteur van PAPER: “Ik word gek van alle informatie die de hele dag tot me komt via social media, nieuwsbrieven, websites, blogs en pushberichten. Maar aan de andere kant wil ik wél van alles op de hoogte zijn, niks missen en overal over kunnen meepraten. Vanuit die behoefte is PAPER ontstaan”, aldus Van Beukering op Emerce. In de Volkskrant voegt ze daar het volgende aan toe: ‘Wij geven de rust van papier en de snelheid van online’. En: ‘De leidende vraag bij de selectie is: waar praat iedereen over?’

PAPER is een digitaal initiatief dat de kwaliteiten van een magazine en de krant combineert. Het is duidelijk dat er gekeken is naar de successen van Blendle.nl en de Correspondent. Het grote verschil: bij Blendle betaal je alleen voor (zelf geselecteerde) gelezen content, bij PAPER moet je (net als bij de Correspondent) vooraf betalen voor content waarvan je niet weet of het voor jou relevant is. PAPER werkt met een traditioneel media-abonnement van € 5,95 per maand.

NRC ReaderHelemaal innovatief is het initiatief van De Persgroep niet. Eerder lanceerde NRC de NRC Reader: dagelijks de beste 8 artikelen uit de krant, verrijkt met prachtige fotografie en geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. En dat voor € 4,99 per maand.

 

Kim_cover_web_2_1343e9dd-5eed-440f-8ddb-e1e1fe557590_1024x1024PS: verwar PAPER overigens niet met het Amerikaanse cultblad – jawel – Paper Magazine. Jeweetwel: van de geweldige Kim K. Cover.

0 replies on “Persgroep lanceert PAPER”