Nieuwe look voor vtwonen

BLDK header - vtwonen restyling

Het woonmagazine vtwonen kreeg een restyling, hoofdredactrice Nicolette Fox legt uit wat de aanleiding hiervoor was en hoe het verder met vtwonen gaat.

De nieuwe look van vtwonen

Wat direct opvalt aan het nieuwe magazine is de typografie en het vele gebruik van wit, waarmee de redactie hoopt meer rust en ruimte te creëren. ”Een tijdschrift wordt meer en meer een luxeproduct. Om even mee offline te zijn. Maar een blad als vtwonen leg je ook op tafel om te laten zien dat je een goede smaak hebt. Heel graag wilde ik de goede smaak, het gevoel van luxe en het offline moment in de inhoud en vormgeving meer benadrukken.” aldus hoofdredactrice Nicolette Fox. ”Natuurlijk met behoud van de vertrouwde, sterke basis van vtwonen. Ik wil daarom liever niet spreken van een restyling, maar eerder een geslaagde opruimsessie. Noem het een onderhoudsbeurt, een nieuwe jas of dat vtwonen naar de kapper is geweest. Het magazine is in de kern nog hetzelfde, maar het ziet er weer als nieuw, fris en helemaal van nu uit.”

vtwonen 4 2019 restyling

Inhoud van het magazine

Elke editie van vtwonen krijgt voortaan een eigen thema en sfeer. In het vernieuwde magazine zijn voortaan ook acht nieuwe informatieve en inspirerende rubrieken te vinden op het gebied van trends, toepassingen, adressen en producten. Daarnaast is er in deze tijd van automatisering meer aandacht voor handwerk, in elk nummer is er plek voor werk van een kunstenaar. Daarnaast zijn er drie DIY-ideeën, van appeltje-eitje tot een grote klus. De populaire binnenkijkers blijven, maar er worden ook meer eigen producties geplaatst.

vtwonen 4 2019 restyling content

Groei in oplages

De meeste magazines krijgen een restyling als er dalende oplages zijn, maar dat is zeer zeker niet het geval bij vtwonen. Maar hoe zorg je ervoor dat oplages groeien? Hoofdredacteur Nicolette Fox legt uit: ”De groei in oplage, die overigens al sinds 2015 aan de gang is, is onder andere toe te wijzen aan de succesvolle 360-gradenstrategie die wij uitrollen. Naast het tijdschrift is vtwonen groot en actief op al haar social media kanalen, organiseren we jaarlijks de vt wonen&design beurs, hebben we een vtwonen collectie (partnerships met licentiehouders), een succesvol woon-televisieprogramma bij SBS6 en via de website hebben we een webshop waar content en commercie naadloos in elkaar overgaan en versterken. Hiermee bereiken we maandelijks tussen de 5 en 6 miljoen consumenten. Maar ook de marktomstandigheden op woongebied de afgelopen jaren zijn gunstig geweest.”

vtwonen 4 2019 restyling content inhoud

vtwonen by fonQ

De webshop is sinds 1 april een samenwerking met fonQ onder de naam ‘vtwonen by fonQ’. Voor klanten verandert er weinig, maar achter de schermen maakt het een groot verschil voor het merk. Nicolette Fox: ”Met deze samenwerking gaan we ook het hele warehousing bij fonQ onderbrengen en hebben we het magazijn in Lelystad niet meer nodig. Dat wordt allemaal geïntegreerd bij fonQ.”

Nieuw seizoen bij SBS6

Ondanks de verkoop van SBS door Sanoma blijft vtwonen wel op televisie te zien met programma’s. ”De kijkcijfers stijgen nog steeds en het marktaandeel is ook boven verwachting.” zegt Nicolette Fox. In het najaar zal een nieuw seizoen volgen van ‘weer verliefd op je huis’.

vtwonen 4 2019 restyling inhoud