Bladendokter organiseert op 3 juni een nieuwe workshops: Contentstrategie en Social Media voor Media mensen. De cursus is speciaal ontwikkeld voor mensen die werkzaam zijn bij redacties en uitgeverijen geeft inzicht in de manier waarop je een goede contentstrategie bouwt en gebruikt.
Tegenwoordig kan geen mediamerk meer zonder een goede contentstrategie. Het medialandschap is drastisch veranderd en de consument speelt een sleutelrol in de distributie en daarmee het succes van content. Hoe speel je daar als mediamerk op in?
In de workshop is er aandacht voor de mogelijkheden die een goede contentstrategie en social media bieden voor bestaande mediamerken. De volgende vragen worden in de workshop beantwoord:
– Hoe bedenk je een contentstrategie?
– Hoe kan een goede contentstrategie bijdragen aan het imago van jouw mediamerk?
– Welk medium gebruik je voor welk doeleinde?
– Hoe werken ze?
– Waarom delen mensen content en hoe speel je daar als media op in?
– Welke content werkt het best en waar?
– Hoe meet je de effectiviteit van jouw accounts?
– En hoe kun je bijdrage aan de engagement van jouw mediamerk met lezers of kijkers?

Er kunnen maximaal 20 mensen meedoen. Zo is er volop ruimte voor vragen, interactie en voorbeelden. De workshop wordt gehouden in Amsterdam, vlakbij het Westerpark van 10.00 uur tot 17.00 uur. Lunch wordt verzorgd en afsluitend is er een hapje, een drankje en de mogelijkheid om even te netwerken. Klik hier om te registeren.