G+J Media komt met het nieuwe magazine Quest Junior. Het is een doorvertaling van populair-wetenschappelijk blad Quest voor een jonge doelgroep. Voor de lancering zijn 500.000 gratis exemplaren van het blad uitgedeeld op 5700 basisscholen.
Quest Junior verschijnt vanaf augustus maandelijks en bevat artikelen over wetenschap, techniek, natuur, mens en lichaam, psychologie en geschiedenis. Het blad richt zich op 8-12 jarigen. Volgens hoofdredacteur Thomas Hendriks bleek uit onderzoek dat deze doelgroep erg nieuwsgierig is en dat er veel behoefte is om te lezen en leren. Quest Junior probeert de content op speelse manieren aan te bieden met bijvoorbeeld (foto)strips en vraag-en-antwoord artikelen. De onderwerpen zijn afgestemd op de interesse van de jonge doelgroep.
Het merk is ook online te vinden. Naast de website heeft Quest Junior een YouTube kanaal met animatiefilmpjes en vlogs van biologiedocent Boy Vissers. Hij beantwoordt vragen als ‘Hoe zet je je hand in de fik zonder hem te verbranden?’ en ‘Kun je een hologram van jezelf maken?’ De digitale content is voor thuis en in de klas. Quest Junior gaat leerkrachten tips geven hoe zij de content kunnen toepassen bij vakken.