Kek Mama maakt crossmediale plaatje compleet met Kek Mama TV

BLDK header Kek Mama TV

Kek Mama heeft het merk uitgebreid met Kek Mama TV, een nieuw online videoplatform waar vanaf nu vijf dagen per week nieuwe videocontent zal verschijnen.

5 video’s per week

De videocontent gaat grotendeels gemaakt worden door de redactie. Hoofdredacteur Helen van Santen krijgt een wekelijkse rubriek genaamd ‘Helene Helpt waarin zij opvoedadvies gaat geven. Marketing manager Eline Olde Kalter gaat wekelijks over haar leven vloggen, chef redactie Mariette Middelbeek en beeldcoordinator Lisa van Hal gaan tweewekelijks video’s maken. Voor de categorieën ‘Tried & Tested’ en ‘Eropuit’ gaat de redactie allerlei producten, pretparken tot vakantiebestemmingen testen. Het editen van de video’s wordt door een freelance editor gedaan.

Naast de video’s van de redactie gaat ook influencer Kim Kötter en moeder van twee kinderen een wekelijkse vlog maken over haar leven voor Kek Mama TV.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Kek Mama (@kekmamamagazine) op

Compleet crossmediaal plaatje

De reden voor de video’s is mede te danken aan de trend van video’s in het algemeen. De verwachting is dat in 2020 80% van al het internetverkeer video zal zijn. Bij Kek Mama was er ook vanuit de lezeressen en adverteerders vraag naar meer video. Het videoplatform maakt het crossmediale plaatje van Kek Mama compleet, aldus hoofdredacteur Helene van Santen.

Kek Mama DNA

Hoofdredacteur Helene van Santen licht toe: ”Kek Mama TV bezit hetzelfde DNA als het Kek Mama-magazine. We zijn er voor alle moeders die volop in het leven staan en genieten van alles wat het leven te bieden heeft: het moederschap, een carriere en een sociaal leven. En zich daar niet schuldig over voelen. Kek Mama heeft humor, zelfspot en is herkenbaar. Dat vind je ook in de video’s terug. Bij het bedenken van de formats hebben we heel bewust gekeken naar welke content goed gelezen wordt en zich goed leent voor bewegend beeld.”

”Onze filosofie is: iedere moeder doet het goed zoals ze het doet. We oordelen niet, want niemand is perfect. Die zelfspot en (zelf)relativering is uniek. Ook onderscheiden we ons door humor: we lachen om de momenten in het moederschap waarop het even misgaat. Dat zie je ook terug in de vlogs.” aldus Helene van Santen.

Over Kek Mama

Kek Mama is een glossy voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het is een tijdschrift met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns, veel foto’s en nu dus ook video’s. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, de online nieuwsbrief en de social media accounts op Facebook, Twitter, Instagram, Youtube en Pinterest.

Kek Mama heeft een bereik van 431.000 (NOM Mediamerken 2019-III). KekMama.nl trekt maandelijks 561.000 unieke bezoekers die 3,6 miljoen pageviews genereren (NOBO september 2019).

Bekijk hier alle video’s van Kek Mama TV

Bladendokter masterclass crossmediale strategie blok

0 replies on “Kek Mama maakt crossmediale plaatje compleet met Kek Mama TV”