Gister werd de nieuwe app van Facebook gelanceerd in de Verenigde Staten. Facebook Paper biedt gebruikers een nieuwe ervaring. Het combineert berichten en nieuws van uit het eigen netwerk van vrienden en bekenden met het nieuwsaanbod van mediamerken. Hiertussen kunnen gebruikers vrijelijk navigeren. En juist in die nieuwe navigatie zit ‘m de innovatie.
Met Facebook Paper maak je van jouw Facebook omgeving een persoonlijk magazine, die goed geoptimaliseerd is voor mobiele devices. Je kunt op een andere manier door de content heen ‘bladeren’. Je kunt alle berichten ook full screen op je telefoon bekijken, zonder afleiding. En dat is zeker voor visuele content, zoals foto’s, beeldreportages en video een grote verbetering.
Facebook Paper speelt in op de groeiende behoefte van mensen om media te cureren. Mediamerken die via Facebook hun content verspreiden, kunnen dat via Paper doen met een special feature, die je handig uitvouwt om langere berichten te lezen. Ook hebben gebruikers de mogelijkheid om verschillende soorten media te clusteren naar onderwerp. En daarin lijk Paper sterk op Flipboard, een tool voor het cureren en clusteren van content.
Snel met Paper aan de slag? Helaas is de app nog niet beschikbaar in Nederland, maar met een slimme zijweg kun je toch alvast beginnen, zo laat techblog Numrush weten.