Donald Duck is met 1,5 miljoen lezers een van de grootste weekbladen in Nederland. Uitgever DPG Media investeert in de digitale toekomst van de Donald Duck en lanceert een app met met dan duizend verhalen, strips, moppen en nieuws uit Duckstad.
Hoofdredacteur Ferdi Felderhof: “Ook Donald Duck gaat met zijn tijd mee. We praten continu met onze trouwe fans: de DuckDenkers. Over strips, over nieuwe uitgaven en nu dus over onze nieuwe app. Hun wens is om altijd en overal te kunnen ‘Donald Ducken’.” Nu vertrouwt het merk bij z’n huidige abonnees op een wekelijks ‘Duck-momentje’. De contactfrequentie met de fans moet met de komst van de app omhoog.
Strips lezen op een scherm is ook fijn
Felderhof: “Tijdens de gezamenlijke ontwikkeling van de app bleek bijvoorbeeld dat het lezen op een eiPhone of Eendroid-telefoon per stripplaatje fijner is dan het lezen van een volledige pagina. Zo maakten we ‘Donald Ducken’ nóg leuker, waar je ook bent! Digitaal lees je Donald Duck nu net zo fijn als op papier.”
Innovatie en vakmanschap
Joyce Nieuwenhuijs, directeur magazines bij DPG Media: “Ik ben ontzettend trots op deze prachtige app. Het is de perfecte mix van innovatie en vakmanschap waarmee we de behoeften van onze lezers vervullen. Want met de 500 DuckDenkers aan onze zijde stond de lezer centraal in het gehele ontwikkelingsproces. We streefden naar een plek waar kinderen veilig kunnen ontspannen (en leren), elke dag weer. Maar net zo leuk is voor volwassenen. Ik zie het niet als een vervanging van het weekblad, maar als een toevoeging. Het moment van het vallen op de deurmat blijft even spannend, maar dit wekelijkse plezier vullen we aan met dagelijkse digitale content. Met het grote voordeel dat je overal kan ‘Ducken’; thuis en onderweg.”
De app is gratis voor abonnees en lezers kunnen nu dus ook alleen een digitaal abonnement nemen op Donald Duck.