Dit zijn de nominaties voor de Mercurs 2016

Er zijn 34 mediatitels en 10 mediamakers genomineerd voor de Mercurs 2016, de belangrijkste prijzen van de magazine media branche. De prijzen worden op 15 december uitgereikt. En dit zijn de genomineerden.

(in alfabetische volgorde)

Mercur Mediamerk van het Jaar

De prijs voor het mediamerk dat het afgelopen jaar constant opvallend goede en innovatieve prestaties heeft geleverd op zowel redactioneel als commercieel gebied, opererend vanuit een 360 graden-visie.

  • Libelle  ~  Sanoma Media Netherlands
  • LINDA.  ~  Mood for Magazines
  • VICE  ~  VICE Media
  • Vogue  ~  G+J Media
  • Quest  ~  G+J Media

Mercur Magazine van het Jaar

Print magazines die uitblinken met hun creatieve, redactionele ontwikkelingen en deze onlosmakelijk verbinden aan een gezonde ontwikkeling op de lezers- en advertentiemarkt.

  • Glamour ~ G+J Media
  • VARAGids ~ BNN-VARA
  • Vogue ~ G+J Media
  • Volkskrant Magazine ~ de Persgroep Nederland
  • Quest ~ G+J Media

Aldipress Mercur Lancering van het Jaar

Dit zijn nieuwe magazines (in print of online, eenmalig of niet) die een vernieuwende bijdrage leveren aan het medialandschap. Gekeken wordt naar de productkwaliteit, de oorspronkelijkheid en het commercieel succes.

  • Libelle TV ~ Sanoma Media Netherlands
  • Saarmagazine ~ Snippet Media
  • See All This ~ See All This International BV
  • Vogue Living ~ G+J Media
  • WOTH Wonderful Things ~ Wonderful Things Magazine

Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar

Dit zijn hoofdredacteuren of content directors die op een vernieuwende en onderscheidende manier leiding hebben gegeven aan hun teams, zowel persoonlijk, creatief als zakelijk.

  • Esther Goedegebuure van JAN ~ G+J Media
  • Leon Heuts van Filosofie Magazine ~ Veen Media
  • Makkie Mulder van Delicious ~ New Skool Media
  • Karin Swerink van Vogue ~ G+J Media
  • Anne Marije de Vries Lentsch van Cosmopolitan ~ Hearst Netherlands

Mercur Merkinnovatie van het Jaar

Opvallende commerciële activiteiten of producten van mediamerken die zijn ontwikkeld en uitgevoerd als uitbreiding op het bestaande portfolio.

  • Glamour Beautylovers van Glamour ~ G+J Media
  • LINDA.tv LINDA. ~ Mood for Magazines
  • VPRO KOOS van de VPRO Gids ~ VPRO
  • Vrouw.nl van Vrouw ~ TMG

Mercur Artdirection van het Jaar

Vormgeving voor (online) magazines van uitzonderlijk hoog niveau. Naast continue verbetering in vormtaal komen ook restyles in aanmerking.

  • Glamour G+J Media
  • Nouveau ~ Sanoma Media Netherlands
  • Oh-magazine ~ Saeb Media
  • Volkskrant Magazine ~ de Persgroep Nederland
  • Zin ~ New Skool Media

Mercur Reportage van het Jaar

Reportages in tekst, beeld of video van oorspronkelijk Nederlandse makelij, vanuit oorspronkelijk en creatieve ideeën en beoordeeld op kwaliteit en impact.

  • Cosmopolitan: Jong en opgebrand Hearst Netherlands
  • Margriet: Gasthoofdredacteur Mark Rutte Sanoma Media Netherlands
  • Me-to-We: De opvoedpoli Snippet Media
  • National Geographic Magazine: Gewone mensen G+J Media
  • One World: Seks, spionnen & soldaten Stichting NCDO

Mercur Marketingactie van het Jaar

marketingcommunicatie-acties bedoeld voor de consumentenmarkt, die uitblinken in creativiteit, crossmediale inzet en de behaalde resultaten.

  • ELLE: ELLE Style Awards Hearst Netherlands
  • Harper’s Bazaar: Women of the Year Hearst Netherlands
  • L’HOMO: Lancering L’HOMO Mood for Magazines
  • Kek Mama: Actie #ZonZeeStress Sanoma Media Netherlands
  • One World: Actie van gratis naar betaald Stichting NCDO

Mercur BeLOFte van het Jaar

Mediamakers, niet ouder dan 35 jaar, die een waardevolle bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de magazine media branche door hun onderscheidende kwaliteit, creativiteit en vaardigheden.

  • Laura Ebbenhorst van Kek Mama ~ Sanoma Media Netherlands
  • Kim Einder van Kidsweek en 7Days ~ Uitgeverij Young & Connected
  • Anneloes Nieuwenhuijse van LotteLust ~ LotteLust Magazine
  • Margreet van Schaijck van Cosmopolitan ~ Hearst Netherlands
  • Pieter Zwart van Voetbal International ~ WPG Media

jury-mercurs-2016

Op 15 december worden de winnaars van Mercurs bekend gemaakt in het DeLaMar Theater in Amsterdam. De jury bestond dit jaar uit: Franska Stuy (voorzitter) hoofdredacteur franska.nl en media- en brand-building advisor. Perre van den Brink, head of content/creative director VICE en managing director Tratlehner. Swan Lian Kwee, art director Swan Design. Thijs Muller, CEO Havas Media. Dolf Rogmans, uitgever/hoofdredacteur Villamedia. Frank Volmer, directeur Ster. Carolien Vader, eigenaar Bladendokter.nl. Harriët Schrier directeur Magazine Media Associatie is jury-secretaris.
Volgende week worden de nominaties bekend van de Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, die door het publiek en een vakjury worden geselecteerd. Alle prijzen worden op 15 december uitgereikt tijdens het tijdschriftgala.

O Yes genomineerd #hoofdredacteurvanhetjaar #mercurs happy ! #janmagzine

Een foto die is geplaatst door Esther Goedegebuure (@esthergoedegebuure) op

 

0 replies on “Dit zijn de nominaties voor de Mercurs 2016”