CatherineNU moet het gaan heten, de nieuwe glossy van journaliste Catherine Keyl. De comeback op de tijdschriftenmarkt is opvallend. Catherine Keyl strandde in 2008 met haar eerdere blad: Catherine.
CatherineNU verschijnt in februari 2013 en richt zich op vrouwen die ‘volop in het leven staan, hoger zijn opgeleid en willen blijven genieten.’ De naamgeefster zal lezers meeneemt in haar eigen belevingswereld. Het persbericht belooft: ‘Een boeiend levensverhaal waar de lezer van kan leren, zonder belerend te zijn of te roddelen.’ En ‘levenslessen met diepgang zonder te zwaar op de hand te worden.’
Agenda en blog
CatherineNU wordt uitgegeven door Mix Media, een uitgeverij waar Keyl nu al mee samenwerkt. Mix Media geeft de Catherine agenda uit, beheert haar persoonlijke blog en publiceert ook het blad gezondNU, een magazine waar Keyl voor schrijft. Uitgever Peter Contant is aangetrokken om voor de marketing en sales van de nieuwe titel. De ambities zijn hoog: het eerste nummer verschijnt in een oplage van 92.500.
Ruzie
Dan nog even uit de oude doos: Catherine’s eerdere glossy stopte in 2008 na een ruzie met uitgeefster Annemarie van Gaal. Keyl vond het raar dat het succesvolle blad niet genoeg opleverde voor een winstdeling en stapte met de cijfers naar een concurrerende uitgever. Van Gaal sprak over een vertrouwensbreuk en betichtte Keyl ervan dat ze nauwelijks was betrokken bij de totstandkoming van het magazine. De ruzie leidde tot een breuk tussen beiden. Keyl zette haar glossy online voort en Van Gaal veranderde Catherine in Femme, een blad dat een kort leven was beschoren.
Personality bladen
CatherineNU is de nieuwste aanvulling op het gebied van Personality glossies. In navolging van de succesvolle LINDA. verschenen (en verdwenen) bladen van: Rik Felderhof, Patricia Paay, Matthijs van Nieuwkerk, Wubbo Ockels, Maarten van Rossum, Goedele Liekens, Sonja Bakker. Meer lezen over personality magazines: klik hier.