National Geographic krijgt een nieuwe hoofdredacteur. Arno Kantelberg volgt Aart Aarsbergen per 1 juli op.
Aart Aarsbergen, al 17 jaar hoofdredacteur van het magazine, treedt gelijktijdig terug en blijft tot zijn pensionering, einde dit jaar als editor-at-large aan de redactie verbonden. Aarsbergen gaf vele beeldbepalende jaren leiding aan National Geographic. Onder zijn leiding groeide National Geographic uit tot een van de sterkste mediamerken van Nederland en België.
Aarsbergen: “Ik heb 17 jaar lang met ziel en zaligheid als hoofdredacteur voor National Geographic gewerkt, maar er komt een tijd om het stokje over te dragen. Ik wens Arno Kantelberg, die ik ken als een goed journalist en bladenmaker, en de redactie een succesvolle toekomst toe.”
Arno Kantelberg is sinds 2003 hoofdredacteur van Esquire en sinds 2017 van Men’s Health bij Hearst Netherlands. Kantelberg heeft veel ervaring als leidinggevende van bladen in licentie en zal leiding blijven geven aan beide titels, maar zich nadrukkelijk richten op National Geographic.
Aart Aarsbergen heeft National Geographic uitgebouwd tot een divers mediamerk. Het portfolio werd onder zijn leiding uitgebreid met National Geographic Traveler en National Geographic Historia. De oplage van National Geographic is de afgelopen jaren wel gedaald van 80.400 in 2015 tot net onder de 68.000 in 2018.
Arno Kantelberg is blij met de benoeming: “Wereldwijd zijn er niet zoveel titels die zich in bekendheid en achting kunnen meten met National Geographic. Het is een behoorlijke eer om kapitein op dat schip te mogen spelen.”