Hearst lanceert Hearst Agency, een nieuwe afdeling voor alle brandend content solutions. Het is dé centrale service unit binnen de uitgeverij waar alle digitale en crossmediale branded content voor alle Hearst merken wordt georganiseerd en uitgevoerd. Anne Marije de Vries Lentsch gaat Hearst Agency leiden en stelt daarmee de vacature open van editor-in-chief voor Cosmopolitan.
Volgens De Vries Lentsch – in 2016 verkozen tot hoofdredacteur van het jaar – gaat Hearst Agency ‘redactioneel vakmanschap combineren met commerciële impact’. Haar nieuwe afdeling is naast het organiseren en uitvoeren van branded content voor klanten ook verantwoordelijk voor performance optimalisatie van alle campagnes, en zal naast een creatieve en strategische poot, dus ook een data solutions kant hebben.
Creatie en performance
De Vries Lentsch: “Door vanuit Hearst Agency samen te werken met alle merken, hebben we een oneindig scala aan mogelijkheden en expertise voor alle commerciële vraagstukken, met een specialisatie in de segmenten Millennial, Men en Luxury. Door de hoeveelheid persoonlijke contactmomenten die de merken hebben met hun doelgroepen, passen we de expertise en know-how toe op commerciële campagnes met als belangrijkste element high quality content met maximum impact. Wij geloven dat content maken een passie is, redactioneel én commercieel. Deze Passie gecombineerd met performance en expertise is wat ons gaat onderscheiden. We geven adverteerders wat ze nodig hebben door steeds te blijven innoveren en te vernieuwen. Denk bijvoorbeeld aan doorontwikkeling van de ‘customer experience journey’ en ‘expert audience networks’.”
Hearst Agency naast Hearst Create
Hearst Agency gaat alleen over branded content via de eigen Hearst merken. Dit in tegenstelling tot LINDA. het bureau, dat vorige week bekend maakte ook branded content buiten de eigen merken te willen maken in opdracht van klanten. Hearst doet dat in feite al jaren met een eigen afdeling, Hearst Create (voorheen G+J Custom Content). In opdracht van merken maakt deze afdeling eigen kanalen en uitingen, zoals Holland Herald voor de KLM en spoor voor de NS.