Maureen Belderink wordt de nieuwe hoofdredacteur delicious.

Na tien jaar vertrekt Makkie Mulder als hoofdredacteur van het – door haarzelf gelanceerde – delicious. Maureen Belderink neemt het stokje over.

Makkie Mulder gaat aan het eind van het jaar met pensioen. Ze was ruim 40 jaar werkzaam in de bladen, onder andere bij Libelle, Knip Mode en VT Wonen. 10 jaar geleden lanceerde ze delicious. waar ze het afgelopen decennium de creatieve scepter over zwaaide.

Het delicious. DNA

Makkie Mulder kijkt tevreden terug op de afgelopen periode. “Voor de liefhebber is delicious. al 10 jaar hét foodmagazine. Het merk wordt iedere dag geladen. Op al onze platformen, met dat inspirerende tijdschrift, prachtige boeken en specials.” Zij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat delicious. als merk stevig in de schoenen staat.
“Afgelopen jaar hebben we ons ‘lovemark’ gestretcht met een uitgebreide foodcollectie die je tegenkomt in alle winkels van warenhuis Hudson’s Bay en op de schappen van Albert Heijn en Sligro. Een grote uitdaging mag ik wel zeggen én heel erg homemade. Van smaak tot verpakking en inrichting. Het delicious. DNA zit in álles!”

It all comes together

Maureen Belderink is deze maand begonnen om zich in te werken als nieuwe hoofdredacteur. Belderink werkte tien jaar voor Libelle, waarvan de laatste jaren als adjunct-hoofdredacteur. Ze was in 2014 verantwoordelijk voor de herpositionering en de doorvertaling van het merk Libelle online. Na haar vertrek lanceerde ze bij Sanoma het foodplatform CookLoveShare.nl (dat in november is geïntegreerd in Libelle Food, red). Ze noemt zichzelf een ‘enorme foodie’. “Mijn ervaring met Libelle Daily en Cook, Love, Share, gecombineerd met mijn bladerervaring bij Libelle: It all comes together. Het zijn net puzzelstukjes die allemaal zo mooi samenkomen.”

Delicious voor elke dag

Belderink vindt dat het merk delicious. als een huis staat. Toch denkt ze dat er meer kan gebeuren met het merk. “Vooral online liggen er kansen. Er is een grotere groep kookliefhebbers te bereiken die niet vaak in het schap komt, maar wel veel culinaire inspiratie zoekt op online en social media.” Een van de eerste zaken die ze bij delicious. wil gaan introduceren zijn ‘snelle recepten’. “We hebben de reputatie vooral moeilijke recepten te brengen voor speciale gelegenheden. Maar dat is niet zo. We gaan ook content maken voor mensen die inspiratie voor de snellere, doordeweekse recepten. Maar dan wel vanuit het juiste perspectief: het plezier in koken, in plaats van het koken als probleem zien. En natuurlijk met de kwaliteit en het niveau die ze van delicious. gewend zijn.”

Kansen en uitdagingen

Mulder: “Ik ben zo trots op wat we met redactie en met het marketingteam hebben neergezet en geef nu met plezier het stokje door aan Maureen. Met haar liefde voor lekker eten, uitgebreide ervaring en kennis zowel in print als digitaal, kan zij heerlijk aan de slag met alle kansen en uitdagingen die er voor delicious. zijn. Jaloersmakend bijna…” Op de vraag of Mulder met delicious. alle ambities in 10 jaar heeft waargemaakt, antwoordt ze: “Mijn droom blijft nog een delicious. restaurant waar gekookt wordt uit delicious. 😊 Goed eten staat, in heel veel opzichten, meer dan ooit in de belangstelling.”