Wonen met je favoriete glossy

Vandaag verschijnt de eerste Vogue Living. Wooninspiratie haal je niet meer uit de woonbladen, maar uit je favoriete glossy. JAN en Happinez gingen Vogue voor en lanceerden vorig jaar beiden een eerste woonspecial.

‘Home is where the heart is’, staat er in het persbericht dat de eerste Vogue Living begeleidt. Niets is persoonlijker dus dan je huis. En dat wilde de redactie van Vogue graag laten zien in de allereerste Vogue Living. Hoofdredacteur Karin Swerink over de inhoud: “Stuk voor stuk persoonlijke huizen met een fashion feel. Want dat is Vogue en dat is wat we je willen laten zien. Nog nooit schoven mode en wonen zo dicht tegen elkaar aan.”

Happi Home

Vorig najaar verscheen de eerste editie van Happi Home, de woonspecial van Happinez. De intentie is hetzelfde, de uitvoering geheel anders. In Happi Home aandacht voor verschillende culturen in huis en over gelukkig worden van tweedehands. Het bleek een succes en ook deze maart ligt er een nieuwe editie in de winkel. “Specials zijn een goede manier om een inhoudelijke pijler te vergroten”, zegt vertelt adjunct-hoofdredacteur Eveline Helmink. “Daarin zoek je als redactie wat meer de grenzen op van het merk. Ook kun je experimenteren met verschillende soorten papier, formaten en vormgeving. Het is een enorm creatieve oefening voor de redactie.” Happinez maakt overigens meer specials. Happi Food, Happi Body, Happi Kids passeerden al de revue.

Specials zijn een goede manier om een inhoudelijke pijler te vergroten

Happi-Home

JAN Living

Ook feel-good glossy JAN heeft een woonspecial, nou ja… wonen. “JAN Living gaat over alles wat het leven lekker en leuk maakt, waaronder wonen maar ook reizen, eten en lifestyle. Wij geven niet zozeer woontips en hebben ook niks met design, het gaat meer om de beleving. Naast lekker beeld hebben we ook human interest verhalen (‘hoe is het om je ouderlijk huis te kopen en daar met je eigen gezin te wonen’ en ‘we hebben een sappig achter-de-schermen-verhaal over het tv-programma Help! Mijn man is klusser‘). Alles met een beetje humor als het even kan”, legt hoofdredacteur Esther Goedegebuure uit.
Adjuct-hoofdredacteur Petra Vethman vult aan: “De belangrijkste reden om zo’n special te starten, is het verlangen om je merk te verbreden en onze doelgroep, die zeer in wonen, eten, reizen en lifestyle is geïnteresseerd, iets meer te bieden. De eerste Jan Living lanceerde we in het najaar van 2015 op een wat kleiner formaat. Het verkocht goed. De tweede die nu in de winkel ligt verkoopt nog beter, zo blijkt uit de voorlopige scancijfers. Voor de derde editie (najaar 2016) is de begroting qua sales al gehaald, terwijl we aan de planning nog niet zijn begonnen.”

De tweede JAN Living, die nu in de winkel ligt, verkoopt nog beter

Jan-living

[bol_product_links block_id=”bol_5717502c185dc_selected-products” products=”9200000049821951″ name=”Happi Home” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”FFFFFF” width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”0″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]
0 replies on “Wonen met je favoriete glossy”