Het was een voorloper van veel online magazines: Vrouwonline.nl. Helaas stopt de website op 1 februari aanstaande. Uitgever Sanoma schrapt de site om meer nadruk te leggen op de online aanwezigheid van de oude, vertrouwde merken zoals Libelle, Margriet, Viva, Grazia en Flair.
Vrouwonline werd 15 jaar geleden gelanceerd. Het lifestyle magazine was toen een van de eerste sites die de pijlen richtte op een vrouwelijke doelgroep. Ging het slecht met Vrouwonline? Neen. Volgens Sanoma werd de site maandelijks bezocht door 450.000 mensen die gezamenlijk bijna 2 miljoen pagina’s bekeken. Naar verluid zijn de andere mediamerken binnen Sanoma, flink in de weer met online strategieën. Daar zullen we in 2015 veel van gaan horen. Via social media werd het aanstaande nieuws bekend gemaakt:
Lieve bezoeker,
Het spijt ons te moeten melden dat VrouwOnline.nl zoals je gewend bent, binnenkort niet meer online zal zijn. Na een bestaan van bijna 15 jaar is door Sanoma besloten om de website in februari 2015 te stoppen. De strategie van Sanoma is om zich meer te richten op de grote focusmerken, VrouwOnline past helaas niet langer in dit rijtje.
Maar niet getreurd, voor veel recente VrouwOnline-artikelen kun je binnenkort terecht bij de volgende vrouwenmerken: VIVA, Margriet, Grazia, Libelle en Flair. De leukste en beste artikelen van onze toppijlers worden overgezet op deze websites, zodat deze wel toegankelijk blijven voor onze bezoekers.
We willen jullie bedanken voor al jullie bezoeken en reacties de afgelopen jaren.
Veel liefs,
Het team van VrouwOnline