Telegraaf Media Groep heeft International Fashion Week BV, de organisatie achter het halfjaarlijkse event Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, overgenomen. Naast het event zal TMG een online platform over Nederlandse mode lanceren.
De overname werd dinsdag bekend gemaakt tijdens de presentatie van het programma voor de zomereditie van de Amsterdamse Fashionweek, die van 1 tot 11 juli plaatsheeft op het Westergasterrein in Amsterdam. Barbera Wolfensberger, CMO van TMG en boegbeeld van de Nederlandse creatieve industrie, lichtte in haar speech de motivaties en ambities van TMG voor Fashionweek toe:
Visueel aantrekkelijk
“De overname van International Fashion Week BV is een belangrijke stap in de ambitie van TMG. Wij maken een spannende transitie door in de weg van woord naar beeld. Wij willen al onze consumenten 24/7 in hoofd en hart raken met relevante content, wanneer zij dit willen en via welk kanaal ze dit willen. Onderdeel daarvan is om via live events unieke content te ontwikkelen die we uitserveren via de merken die wij in huis hebben zoals Metro, Telegraaf, Vrouw, Sky Radio, Upcoming, etc. Binnen deze 24/7 strategie is een live event als Mercedes-Benz Fashion Week Amsterdam èn een online platform over de Nederlandse mode-industrie een enorme verrijking. Want mode is visueel ontzettend aantrekkelijk, en biedt een onuitputtelijke bron van inspirerende verhalen.”
Veel mediamerken beginnen een evenement om hun lezers en volgers unieke belevingen te geven, wij draaien dit proces hier om: Fashionweek als event krijgt een eigen mediamerk
Content en events verbonden
“Je ziet in dit dynamische medialandschap dat traditionele media enorm aan het veranderen zijn. Content en Live events zijn vandaag de dag steeds sterker met elkaar verbonden. En daar waar veel mediamerken een evenement beginnen om hun lezers en volgers unieke belevingen te geven, draaien wij dit proces hier om: Fashionweek als event krijgt een eigen mediamerk dat dagelijks het verhaal zal gaan vertellen over de Nederlandse mode-industrie via een online platform en social media.”
Inzetten op video
“Met deze ambitie geven we de Nederlandse mode-industrie en al haar talent een continu podium. Via het online platform – dat we nu aan het bouwen zijn – zullen modeliefhebbers uit de hele wereld dagelijks inzicht krijgen in wat er in Nederland en Vlaanderen speelt op het gebied van fashion. De site wordt tweetalig en zal flink inzetten op video. Immers: mode moet je zien bewegen. Daarmee krijgt Fashionweek een veel groter podium dan we twee keer per jaar kunnen bieden aan genodigden langs de catwalk op het Westergasterrein. Een enorm podium dat de Nederlandse mode zeker verdient.”