In maart verschijnt het eerste nummer van Happy in Shape, een vrouwenblad over sporten en gezonde voeding. Het is de eerste lancering sinds de organisatie, die vorig jaar plaatvond.
In oktober 2013 kondigde uitgever Sanoma aan grootscheeps te reorganiseren. In totaal verdween de helft van de bladen, 500 man personeel en daarmee – zo leek het – het vertrouwen in print. Het portfolio van Sanoma werd uitgekleed tot een 37 kerntitels, die daarnaast nog eens flink digitaal werden uitgebreid.
Met de lancering van een nieuwe titel lijkt het vertrouwen terug. Happy in Shape verscheen vorig jaar al vier keer als special van Beau Monde – onder de naam Beau Mode in Shape – en zal zes keer per jaar verschijnen. Villamedia schrijft dat: “De uitgever gelooft dat het potentiële publiek voor het blad groter is dan alleen de lezeres van Beau Monde. Ook de lezeressen van Grazia, Marie Claire, en in mindere mate het wat ouder gepositioneerde Nouveau worden de doelgroep.”
“Het verder uitbouwen van de titel is in die zin opmerkelijk, dat Sanoma vorig jaar heeft aangegeven voorlopig niet aan lanceringen te beginnen. Happy in Shape hoofdredacteur Claudia Straatmans – tevens hoofdredacteur van Marie Claire: ‘Een hele grote nieuwe lancering zit er voorlopig nog steeds niet in. Maar Beau Monde in Shape heeft zich vorig jaar als special bewezen. Dat bloeiende boompje zetten we nu in nieuwe grond voor nog meer nieuwe bloemen. Dat kan groter worden als we het op een goede manier uitbouwen.’”