Update: 05-06-2020. DigimaQ bestaat niet meer. Het bedrijf was gestart in een samenwerking met Push2Tablet. Het faillissement van Push2Tablet heeft ook een einde voor DigiMaQ betekent.
Print heeft zo veel voordelen, je zou er een roman over kunnen schrijven. Lekker even offline, jezelf verwennen met een prachtig gemaakt blad. Het is als een cadeautje. Maar, eerlijk is eerlijk: print heeft ook nadelen. Zoek maar eens een oud artikel terug tussen de stapel naast de bank. Of zet zo’n blad maar eens rechtop op je aanrecht, tijdens het koken.
In november wordt DigiMaQ gelanceerd, een nieuwe dienst voor uitgevers om tijdschriften heel gemakkelijk in een digitale versie naar abonnees te sturen. Trouwe lezers beschikken daarmee over het digitale archief van alle content die ze via een app op mobiel of tablet kunnen raadplegen. Via de app worden alle edities van het blad doorzoekbaar en kunnen lezers hun eigen ‘knipsels’ verzamelen.
De digitale delicious.
Het magazine delicious. wordt de launching partner van DigiMaQ en gaat voor abonnees een deel van het archief beschikbaar stellen via de app. Het blad delicious. is natuurlijk uitermate geschikt om te digitaliseren. Kookliefhebbers kunnen recepten zoeken in het archief en opslaan als favoriet. Via DigiMaQ kunnen ze als het ware hun eigen persoonlijke special samenstellen met lievelingsrecepten en ook op mobiel of tablet langs de pagina’s swipen.
Tijdschrift 2.0
DigiMaQ is de kersverse joint venture van Blue Flower Holding, de management BV van Rob Koghee en Push2tablet, digitaal distributieplatform voor de uitgeverijbranche. Beide bedrijven willen tijdschriften op een hedendaagse, moderne wijze digitaliseren, zodat met name de abonnee van het tijdschrift alle edities van het abonnement op zijn mobiel of tablet kan lezen. Alle deelnemende magazines krijgen een eigen individuele app, die op nagenoeg alle mobiele devices gelezen kan worden. DigiMaQ heeft de ambitie om naast nationale ook internationaal uitgevers te interesseren om van deze applicatie gebruik te gaan maken.
Eenvoudig en betaalbaar
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media en heeft in de tussentijd niet stil gezeten. “In onze filosofie kan het niet zo zijn, dat abonnees van tijdschriften anno 2018 hun magazine naast de papieren uitgave, niet ook via een mobiele telefoon of tablet kunnen lezen. De verwachting is, dat daarmee de abonnementsduur van het betreffende tijdschrift wordt verlengd. Wij pogen uitgevers een platform te bieden, die deze stap eenvoudig, snel en betaalbaar mogelijk maakt.”