Masterclass crossmediale strategie voor hoofdredacteuren en chefs-redactie

Datum: 25-02-2020 | Bladendokter organiseert in de eerste maanden van 2020 een nieuwe masterclass van 8 weken voor hoofdredacteuren en chefs-redactie. Daarin antwoorden op alle vragen die spelen op het gebied van crossmediaal uitgeven, met een nadruk op online en social media.

Het doel van de cursus is dat deelnemers na afloop over echt alle aspecten van online uitgeven mee kunnen praten en betere strategische beslissingen kunnen nemen in dit snel veranderende medialandschap. De cursus is speciaal bedoeld voor redactioneel leidinggevenden, waarvan de basis van hun carrières is opgebouwd in het pre-internet tijdperk. In 8 weken word je op to date gebracht met alle nieuwe aspecten van het vak, met een nadruk op online en social media. Elke week wordt één onderwerp uitvoerig behandeld.

Tijdsbelasting: 8 weken masterclass, 3 uur per week

De masterclass vindt plaats op dinsdag van 09.30 – 12.30 uur. Bij genoeg aanvraag plannen we een extra cursusdag in op woensdagochtend van 09.30 tot 12.30 uur. Elke week krijg je inzicht in één bepaald aspect van online uitgeven. Aanvullend zijn er praktijkopdrachten die gedurende de week (in je eigen werktijd en met je eigen team) moeten worden uitgevoerd (maximale tijdsbelasting van dit huiswerk is een uur p/w).

Aantal deelnemers: maximaal 7 per cyclus

Er is bewust gekozen voor een kleine setting zodat er voldoende ruimte is voor vragen, discussie, brainstormen en het uitwisselen van ervaringen.

Periode

Start: woensdag 25 februari 2020, doorlopend tot 21 april 2020.
De data zijn:
Les 1: 25 februari, Les 2: 03 maart, Les 3: 10 maart, Les 4: 17 maart.
Op 24 maart is er geen les.
Les 5: 31 maart, Les 6: 07 april,  Les 7: 14 april en Les 8: 21 april 2020.

Inhoud

    • Week 1:
      Introductie: het veranderende medialandschap, veranderende consument, klantinzicht en mediagebruik bij verschillende generaties
    • Week 2:
      Crossmediale contentstrategie, doelgroepdenken, kanaalstrategie en nieuwe verdienmodellen voor uitgevers
    • Week 3:
      Social media: Twiter, Linkedin, Facebook, segmentatie en targeting
    • Week 4:
      Visuele media: Instagram, IGTV, Stories, Snapchat, video en Youtube, Pinterest (hashtags!)
    • Week 5:
      Google en SEO, analyses, KPI’s en wanneer is content succesvol?
    • Week 6:
      Crossmediale redactionele workflow en nieuwe redactionele functies, contentkalender, plannings- en samenwerkingstools
    • Week 7:
      Evolutie van adverteren, affiliate marketing, e-commerce en native advertising
    • Week 8:
      Alternatieve kanalen, podcasts, nieuwsbrief, voice en brand ambassadors.

Vragen of inschrijven

Deelname aan de cursus kost €1.995 (excl. btw) per persoon voor de gehele cyclus van 8 weken. Heb je vragen over de cursus, of wil je je inschrijven? Vul dan onderstaand formulier in.