Josephine Kay wordt de nieuwe hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze volgt Anne Marije de Vries Lentsch op, die bij uitgever Hearst de commerciële divisie, Hearst Agency, gaat leiden.
Josephine Kay heeft vooral een digitale achtergrond en was eerder hoofdredacteur van Bedrock.nl van WayneParkerKent. Ze werkte onder andere voor Glamour.nl, Vogue.nl, happinez.nl en Women’s Health.
Hoger plan
Kay vertelt ‘uiteenlopende plannen’ te hebben voor Cosmo, maar haar eerste en voornaamste focus gaat ze leggen op het online domein. Ze wil Cosmopolitan.nl naar ‘een hoger plan te tillen’. Kay: “Waar mogelijk gaan we meer eigen verhalen, series en formats ontwikkelen. Video heeft ook echt aandacht nodig. Ik wil print en online ook echt meer met elkaar verbinden, zodat er sterke 360-graden ideeën ontstaan. Ik weet het: dat zegt natuurlijk iedereen nu, maar ik vind dat daar nog echt veel te winnen valt.”
Verhalenvertellers
Ze vervolgt: “Cosmopolitan is al een heel sterk merk, en ik zie iedereen die hier werkt als een verhalenverteller, op hun eigen manier. Of dat nu met beeld, tekst in print, tekst online, video of social is. Ik wil dus al die kennis en dat talent veel meer met elkaar bundelen om elk kanaal naar een hoger niveau te tillen.”
Generatie Z
Kay vertelt dat ze Cosmo ook wil klaarstomen voor Generatie Z die er nu aankomt. En ze heeft de tijd mee: Luc van Os, CEO van Hearst over de aanstelling: “Met haar digitale achtergrond en bewezen journalistieke kwaliteit past Josephine uitstekend binnen onze versnelling naar een meer digitaal georiënteerde uitgeverij.”