Wil jij als redactie of redactielid beter begrijpen hoe Google Analytics werkt en hoe je meer uit data kan halen? Schrijf je dan in voor de digitale training: Data op de redactie op 5 november 2020.
Veel redacties hebben toegang tot een veelvoud aan data: Google Analytics, data van Facebook, Instagram, nieuwsbrieven en nog veel meer. Als redactielid ben je vooral druk bezig met het produceren van content en veel minder met het analyseren van data. Laat staan dat je data een structureel onderdeel maakt van het redactieproces. Met data heb je een instrument in handen om het gedrag van gebruikers in kaart te brengen, het succes van content te meten en te komen tot een data gedreven verbeterproces.
Training Data op de redactie
In deze praktische training leer je in 3,5 uur om veel meer uit data te halen en kan je die kennis de volgende dag toepassen in de praktijk. Zodat je weet waar de cijfers vandaan komen en hoe je ze kan interpreteren. Je leert ook hoe je met de hele redactie het redactieproces kan verbeteren en hoe je tot een groeiplan komt op basis van data. De training is geschikt voor redactioneel eindverantwoordelijken, online redacteuren, uitgevers, content marketeers en communicatie-medewerkers op individuele inschrijving. In de training behandelen wij hoe Google werkt, wat algoritmes zijn, de basics van Google Analytics, hoe je de kwaliteit van content kan meten en hoe je data vertaalt naar dashboards.
Data gedreven werkproces
Alleen kijken naar data is niet genoeg. Je zult op basis van de inzichten uit data ook moeten overgaan tot actie. Bijvoorbeeld doordat je weet aan welke knoppen je moet draaien om resultaten te beïnvloeden. Een data gedreven werkwijze op de redactie is dus het ontwikkelen van een aantal scenario’s voor groei op bereik, engagement en conversie. Ook dat komt aan bod in deze training.
Praktische informatie
- Datum: 5 november 2020, van 9.30 tot 12.30 uur.
- Digitaal: De training is digitaal en te volgen via Zoom of Teams
- Prijs: €195,- inclusief download, exclusief BTW.