Bladendokter Academie: nu alle lessen digitaal

Alle trainingen van Bladendokter Academie zijn nu online te volgen

Het geven van trainingen beslaat een groot deel van onze dienstverlening (naast advies en conceptontwikkeling). Dat is in tijden van corona dus even anders. Daarom hebben we alle trainingen van Bladendokter Academie gedigitaliseerd. 

Bladendokter Academie heeft tot doel om redacties nieuwe skills bij te brengen, die in deze crossmediale tijd belangrijk zijn. Trainingen richten zich dus voornamelijk op het gebruiken en inzetten van digitale kanalen, het ontwikkelen van crossmediale werkprocessen en een data gedreven werkwijze. De trainingen zijn bedoeld voor redacties van tijdschriften, vakbladen, online magazines, voor communicatieprofessionals en redacties die werkzaam zijn binnen content marketing. Alle trainingen zijn beschikbaar op open (individuele) inschrijving. Ze worden bovendien in company aangeboden.

Alle trainingen zijn nu online te volgen

Omdat niemand weet hoe lang Corona maatregelen het geven van reguliere trainingen in de weg staan, hebben we besloten om alle trainingen nu digitaal aan te bieden. Dat gebeurt via Zoom. Trainingen duren maximaal 3 uur per sessie en kunnen door deelnemers thuis of op kantoor worden gevolgd. Alle trainingen zijn aangepast om optimaal via een beeldscherm te volgen. Ze bevatten video, presentaties en interactieve elementen waarin ruimte is gemaakt voor vragen, discussie en oefeningen.

Aanbod in 2020

In 2020 zijn er diverse trainingen gepland. Dit is het overzicht.

  • 16 juni: Instagram voor Media en Merken
    Van Story tot Strategie, over het inrichten van een goed werkproces voor redacties op Instagram
    Meer over: de Instagram training
  • 02 juli: Data op de Redactie
    Over het belang van Analyse, het stellen van KPI’s en de organisatie van een data gedreven werkwijze
    Meer over: training Analytics en Data
  • 27 augustus: Content Playbook: grip op je crossmediale werkproces
    Hoe maak je met 1 redactie content voor alle kanalen? Over Formats, Content Atomisatie en crossmediale werkprocessen
    Meer over de training: Crossmediale werkprocessen
  • 22 september: Meer engagement uit Facebook
    Leer als redactie Facebook optimaal gebruiken voor meer bereik en engagement
    Meer informatie over de Facebook training
  • 08 oktober: Instagram voor Media en Merken
    Van Story tot Strategie, over het inrichten van een goed werkproces voor redacties op Instagram
    Meer over: de Instagram training
  • 22 oktober: Data op de redactie over Analyse en data gedreven werkwijze
    Over het belang van Analyse, het stellen van KPI’s en de organisatie van een data gedreven werkwijze
    Meer over: training Analytics en Data
  • 20 november: LinkedIn voor Media en Merken
    LinkedIn voor meer bereik en engagement, met aandacht voor employee advocacy
    Meer over de LinkedIn training
  • 10 december: Content Playbook: grip op je crossmediale werkproces
    Hoe maak je met 1 redactie content voor alle kanalen? Over Formats, Content Atomisatie en crossmediale werkprocessen
    Meer over de training: Crossmediale werkprocessen

Alle trainingen: €195

Alle digitale trainingen duren 3 uur en worden georganiseerd in de ochtend tussen 09.30 en 12.30 uur. Deelnemers kunnen zich individueel inschrijven door op de training naar keuze te klikken en daar zich in te schrijven. Deelnemers krijgen voor aanvang van de training een uitnodiging om deel te nemen via Zoom.

Ook in company of als team building voor redacties

Je kunt je ook als gehele redactie aanmelden. Dan wordt de training toegespitst op jouw specifieke merk en doelstellingen. Dat kan voor bovenstaande trainingen, of andere onderwerpen binnen het crossmediale domein. Data en prijs zijn altijd in overleg. Ook of de training virtueel of fysiek wordt gehouden. Voor meer informatie, kun je hier een bericht achterlaten.