6 miljoen mensen eten met Kerst uit Allerhande

Als er één goed voorbeeld te verzinnen is van een succesvol customer media magazine, dan is het dit huidige kerstnummer van Allerhande. Het blad heeft een bereik van 7 miljoen. In anderhalf miljoen huishoudens ligt het magazine op het aanrecht de komende feestdagen. In totaal zullen 6 miljoen mensen een gerecht uit het magazine eten met Kerst.

Daarmee is Allerhande het grootste culinaire magazine in Nederland. ‘Het feit dat Allerhande tijdens de feestdagen zó ontzettend geliefd is, heeft ons doen besluiten klanten ook in onze winkels de Allerhande sfeer en inspiratie te geven’, zegt Alfred Levi, directeur Marketing & Formats van Albert Heijn in een interview op Platform Content. Daarom heeft AH ruim 800 winkels omgetoverd tot Allerhande Kerstmarkt.

Gasthoofdredacteur
Voor het kerstnummer strikte de grootgrutter Jamie Oliver als ‘gast hoofdredacteur’. De content is weliswaar nieuw, maar gebaseerd op bestaande recepten. De oplettende lezer heeft de gerechten deze week al eens voorbij zien komen op 24 Kitchen. Het kookkanaal zendt op dit moment een Jamie Oliver Kerstserie uit, die in 2009 is gemaakt.